Το νέο γευστικό trend που κατακλυζει τα social media είναι εύκολο στην παρασκευή του και αρκετά θρεπτικό.

Ουσιαστικά χρειάζεσαι μια βάση, όπως για παράδειγμα, ψωμί του τοστ, κριθαρένιο παξιμάδι ή ρυζογκοφρέτα, ½ αβοκάντο σε φέτες και το αντίστοιχο συνοδευτικό. Προσθέτεις ένα πρωτεινούχο συστατικό όπως τυρί, αυγό, καπνιστό σολομό ή tofu για vegan αποτέλεσμα και είναι έτοιμο.

Το αβοκάντο μοιάζει με φρούτο αλλά κατατάσεται στην κατηγορία των λιπών. Ανα 150 γραμμάρια περιέχει  περιπου 15 γραμμάρια μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (όπως το ελαιόλαδο δηλαδή) αλλά προσοχή γιατί έχει και σημαντική αναλογία σε ω-6. Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε και Κ μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο αλλά και το ισχυρό αντιοξειδωτικό γλουταθειόνη.

Όσο πιο ώριμο είναι το αβοκάντο, τόσο πιο θρεπτικό. Αν κανείς το αγοράσει και είναι ακόμα πράσινο και σκληρό, προκειμένου να ωριμάσει μπορεί να το τοποθετήσει σε μια χάρτινη σακούλα σε θερμοκρασία δωματίου και σε 2-3 μέρες είναι έτοιμο για κατανάλωση. Το χρώμα αλλάζει σε καφετί και η υφή του είναι πιο μαλακή. Καθαρίζεται εύκολα αν το κόψεις κατα το διαμήκη άξονα και αφαιρέσεις το κουκούτσι καρφώνοντάς το με το μαχαίρι. Το περίβλημα μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα με ένα κουτάλι. Αν χρησιμοποιήσεις το μισό, το υπόλοιπο μπορείς να το τυλίξεις σε μεμβράνη και να το διατηρήσεις στο ψυγείο για 3 μέρες το πολύ. Αν πάλι θες να το βάλεις στην κατάψυξη, δεν διατηρείται πάνω απο 2 μήνες.

Τα αβοκάντο τα σερβίρουμε συνήθως σε φέτες σε σαλάτες αλλά αποτελούν και κύριο συστατικό των γλυκών μους που δεν περιέχουν γάλα, προκειμένου να αποδώσουν την βελούδινη υφή τους στο τελικό αποτέλεσμα. Αν κάποιος θέλει να το χρησιμοποιήσει πολτοποιημένο, μπορεί να προσθέσει λεμόνι για να μην αλλοιωθεί το χρώμα του.

Ας δούμε και μερικές ιδέες για αβοκάντο-toast

  1. Κρίθινο παξιμάδι με τριμμένη ντομάτα αβοκάντο και φέτα.
  2. Ρυζοφκοφρέτες με λιωμένο αβοκάντο, καπνιστό σολομό, λεμόνι και άνιθο.
  3. Πολύσπορο ψωμί, κατσικίσιο τυρί, φράουλες σε φέτες και λίγο μέλι.
  4. Rye bread, αβοκάντο λιωμένο με πιρούνι και vegan παρμεζάνα ή ψημένο tofu
  5. Προζυμένιο ψωμί, αβοκάντο μέλι και ένα ποτήρι κεφίρ.