Κάθε φορά που βγαίνω απο το σπίτι είτε για να πετάξω τα σκουπίδια είτε για να πάω για τρέξιμο ή περπάτημα η πρώτη κίνηση που κάνω είναι να βάλω τα hands free μου και να απολαύσω το πρώτο τραγούδι που θα ακούσω στο ραδιόφωνο. Μερικές φορές ελληνικά άλλες ξένα ανάλογα τις ορέξεις μου.

Αυτό δηλαδή λειτουργεί πλέον αντανακλαστικά και γίνεται αυθόρμητα. Γιατί ομώς πολλοί ακόμα ακολουθούν την δική μου τακτική και γιατί έχουμε συνδιάσει την κίνηση με τον ήχο της μουσικής?

Η μουσική είναι ρυθμός, είναι τρόπος έκφρασης, είναι αναζωογόνηση πνεύματος, είναι μέσο διασκέδασης, είναι πηγή έμπνευσης και τρόπος διαφυγής απο την έντονη καθημερινότητά μας.

Όλα αυτά εμένα πάλι μου θυμίζουν και την αγαπημένη μας γυμναστική!

Η γυμναστική και αυτή απο την πλευρά της χρειάζεται ρυθμό, αναζωογονεί τον άνθρωπο, του δίνει την δυνατότητα να εκφραστεί ελεύθερα, τον εμπνέει και τελευταίο αλλα εξίσου σημαντικό τον αποδεσμεύει απο την κούραση της μουντής καθημερινότητάς του.

Συμπερασματικά η μουσική και η γυμναστική έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά και έτσι μπορούν να συνδιάζονται και ο συνδιασμός τους να επιφέρει πολλά θετικά αποτελέσματα.

Όποιο χώρο σωματικής άσκησης και κινητικής αναψυχής και να επισκευτείς θα ακούσεις τραγούδια παρακινητικά, δυναμικά, και διασκεδαστικά. Αυτό βεβαια δεν σημαίνει οτι αυτά είναι τα τραγούδια που πρέπει να ακους ώστε να είναι αποτελεσματική η γυμναστική, καλό θα είναι να ακούς τραγούδια που σε εκφράζουν εκείνη τη στιγμή και ναι, μπορεί να είναι και ρεμπέτικα ή και Μozzart! Ποιός θα σου πεί όχι στον δικό σου κόσμο. Αυτός θα είναι έμμεσα και ένας τρόπος να αγαπήσεις την γυμναστική σου και να μην αποτελεί καταναγκαστικό έργο.

Η μουσική είναι θαυματουργή αφού όπως φαίνεται αφού επιφέρει διαφορά στην ποιότητα αλλά και στην ποσότητα της άσκησης.

Η έρευνα του Κώστα Καραγιώργη, Αναπληρωτή Δ/ντη στο School of Sport and Education, Brunel University απέδειξε πως όταν ο ρυθμός της μουσικής «συντονίζεται» με τον ρυθμό της άσκησης, τότε ο αθλούμενος καταναλώνει κατά 6% λιγότερο οξυγόνο. Επίσης, αποδείχθηκε πως η μουσική σε συνδυασμό με την άσκηση, αυξάνει την αντοχή του αθλούμενου κατά 20%.

Ακόμα μία έρευνα απο το Πανεπιστήμιο του Μαίρηλαντ, υποστηρίζει ότι όσοι αθλούμενοι άκουγαν την αγαπημένη τους μουσική είχαν σημαντικές διαφορές με τους υπόλοιπους αφού ήταν ιδιαίτερα διεσταλμένα τα αιμοφόρα αγγεία τους με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένη ροή αίματος στον οργανισμό.

Ακόμα σημαντικό είναι ότι βοηθάει να «ξεχάσουμε» την κούραση και να συνεχίσουμε, δηλαδή όταν ο οργανισμός και η αντοχή μας φωνάζει «Σταμάτα» εμείς να τραγουδάμε απο μέσα μας και να περνάμε καλά στο δικό μας πάρτυ ξεπερνόντας τον ίδιο μας τον εαυτό.

Οπότε σημαντικό είναι πρίν ξεκινήσεις αύριο να πάς στη γυμναστική σου να φτιάξεις μια playlist στο κινητό η στο MP3/MP4 και προσπάθησε  ο ρυθμός να αυξάνεται σταδιακά μέχρι το τέλος που  μπορείς να βάλεις τα δυναμικά και παρακινητικά τραγούδια που προτιμάς. Αυτό γιατί το σώμα σου θα είναι κουρασμένο και θα προσπαθήσει να ακολουθήσει το τέμπο του τραγουδιού που ακούς. Τέλος στην αποθεραπεία και στις διατάσεις σου επέλεξε πιο χαλαρωτικά τραγούδια ώστε να σε βοηθήσουν να κατεβάσεις καρδιακούς παλμούς και να επανέρθεις σταδιακά.

Διασκεδαστικό επίσης θα είναι να συνδιάσετε τα τραγούδια με προπονήσεις και όταν πετυχαίνετε ένα στόχο π.χ. 30 λεπτά συνεχόμενο τρέξιμο, να αλλάζετε playlist και αυτό θα λειτουργεί σαν επιβράβευση η οποία θα είναι και πιο λειτουργική απο την σοκολατίτσα που παραμονεύει.

Και μην ξεχνάτε το σώμα σας ακούει αυτό που του λέει το μυαλό σας οπότε τροφοδοτείστε το μυαλό σας σωστά.

 

LEAVE A REPLY