Φάε με αργό ρυθμό για να διατηρήσεις τα κιλά σου

Το αργό μάσημα της τροφής έχει βρει θερμούς υποστηρικτές στο πρόσωπο όλων των μαμάδων και γιαγιάδων μας εδώ και πολλά χρόνια, καθώς θεωρείται ότι προωθεί την σωστή πέψη των τροφών. Τώρα νέα ερευνητικά δεδομένα έρχονται να ενισχύσουν αυτή την πεποίθηση καθώς δείχνουν ότι το να τρώμε με αργούς ρυθμούς μπορεί να μειώσει (κατά 10% τουλάχιστον) τον αριθμό των θερμίδων που προσλαμβάνουμε, ενώ παράλληλα οι ορμόνες που προκαλούν κορεσμό, εκκρίνονται στο σώμα μόνο των ατόμων που μασάνε αργά την τροφή τους σε αντίθεση μ αυτούς που την «καταπίνουν» με γρήγορους ρυθμούς.

Από ότι φαίνεται λοιπόν, έκτος από το γνωστό πλέον δεδομένο ότι ο εγκέφαλος χρειάζεται τουλάχιστον 20 λεπτά για να καταλάβει ότι το στομάχι είναι γεμάτο και να προκληθεί κορεσμός, τώρα υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που ενισχύουν την άποψη ότι η αργή κατανάλωση της τροφής θεωρείται η καλύτερη επιλογή για σωστότερη πέψη και πρόσληψη λιγότερων θερμίδων.

Τα δεδομένα έρευνας που έγινε σε 17 άτομα με φυσιολογικό σωματικό βάρος και κατανάλωσε συγκεκριμένη ποσότητα παγωτού αλλά σε διαφορετικό χρόνο, ήταν αποκαλυπτικά. Στα άτομα που κατανάλωσαν αργά (μέσα σε 30 λεπτά) το παγωτό τους η συγκέντρωση των ορμονών που σχετίζονται με το κορεσμό ήταν αυξημένη συγκριτικά με την ομάδα των ατόμων που κατανάλωσαν την ίδια ποσότητα παγωτού σε μικρό χρονικό διάστημα (5 λεπτά).

Οι δύο ορμόνες της πέψης, το πεπτίδιο­1 που προσομοιώνει τη δράση της γλουκαγόνης και το πεπτίδιο ΥΥ, σύμφωνα με την έρευνα, απελευθερώθηκαν μόνο στους ανθρώπους που έτρωγαν αργά. Αυτές οι ορμόνες προκαλούν κορεσμό.

Σε άτομα που είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα οι έρευνες δεν δείχνουν παρόμοια αποτελέσματα. Όμως και σε αυτή τη κατηγορία, των υπέρβαρων ή παχύσαρκων, η αργή κατανάλωση τροφής αύξησε το αίσθημα της πληρότητας και του κορεσμού.

Παρόμοια αποτελέσματα, αναφορικά με την θερμιδική πρόσληψη, παρουσιάστηκαν σε μια σειρά από μελέτες που ερεύνησαν τη θερμιδική πρόσληψη σε σχέση το ρυθμό κατανάλωσης τροφής και το σωματικό βάρος. Όλες έδειξαν ότι τα άτομα με φυσιολογικό βάρος με το αργό μάσημα προσλάμβαναν μικρότερη ποσότητα ενέργειας σε σχέση με τα υπέρβαρα άτομα όπου η διαφορά ήταν στατιστικά μικρή.

  1. Πηγές :
    Eating slowly increases the postprandial response of the anorexigenic gut hormones, peptide YY and glucagon-like peptide-1.
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19875483
  2. Slower eating speed lowers energy intake in normal-weight but not overweight/obese subjects.
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24388483
  3. The effect of slow spaced eating on hunger and satiety in overweight and obese patients with type 2 diabetes mellitus.
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25452861

LEAVE A REPLY