Χορός : Είναι άσκηση τελικά;

Με τον όρο άσκηση εννοούμε κάθε συστηματική κίνηση του σώματος ή συμμετοχής του ατόμου σε φυσικές δραστηριότητες, η οποία έχει κάποια χρονική διάρκεια, χαμηλότερα επίπεδα ανταγωνισμού και στην οποία εμπλέκονται μεγάλες μυϊκές μάζες του σώματος. (Bergr, Pavgman Weinberg, 2007)
Αυτός ο ορισμός μπορούμε να πούμε ότι ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του χορού ως τέχνη και ως τρόπο έκφρασης.
Ανάλογα τη φύση του χορού και το είδος του, το σώμα γυμνάζει σε συγκεκριμένες κινήσεις τις διαφορετικές μυϊκές ομάδες του χορευτή. Στο μπαλέτο, το σύνολο των μυών των ποδιών, του θώρακα, της κοιλιακής χώρας, της ωμοπλάτης αλλά και του κεφαλιού δημιουργούν ένα σύνολο αρμονικής κίνησης και ανάλαφρου χορού. Στο σύγχρονο χορό, ο οποίος έχει τις βάσεις του στο μπαλέτο, συμβαίνει ίδια ενεργοποίηση των μυών, μόνο που η κίνηση δεν είναι τόσο στημένη και σε αυστηρά πλαίσια όσο του μπαλέτου. Στους χορούς του δρόμου, οι κινήσεις μπορεί να φαίνονται πιο βαριές αλλά η ταχύτητα εναλλαγής των κινήσεων και η έκρηξη της κίνησης στο σώμα προϋποθέτει ώρες προπόνησης και προσπάθειας απομόνωσης των διαφορετικών μυϊκών ομάδων. Παρόμοια απομόνωση μυών χρησιμοποιείται και στους ανατολίτικους και αιγυπτιακούς χορούς.
Η καθημερινότητα, λοιπόν, ενός επαγγελματία χορευτή περιλαμβάνει έκτος από τη χορευτική του προπόνηση, ενδυνάμωση, ασκήσεις αντοχής και δύναμης αλλά και ευλυγισίας. Καταλαβαίνουμε έτσι, ότι ένας χορευτής σε αυτό το επίπεδο καταναλώνει καθημερινά μεγάλα ποσά ενέργειας είτε προπονείται, είτε συμμετέχει σε κάποια χορευτική παράσταση/αγωνίζεται.
Τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει ιδιαίτερη διεύρυνση πολλών προγραμμάτων γυμναστικής συνδυασμένων με το χορό. Και όχι τυχαία. Η πολύ γνωστή σε όλους Zumba, το Balletonic, το Dance Xtreme, το Barre-à-Terre, το Tumbao και πολλά άλλα είναι μερικά από τα προγράμματα γυμναστικής που «εκμεταλλεύονται» την ανάγκη μας να γυμναστούμε διασκεδαστικά.
Για όσους λοιπόν, το γυμναστήριο και τα ομαδικά αθλήματα δεν αποτελούν διασκεδαστικό τρόπο εκγύμνασης, ο χορός είναι ο κατάλληλος τρόπος να ξεφύγετε από τις κλασσικές μεθόδους. Για αρχή, ένας δάσκαλος χορού ή ένας ειδικός γυμναστής θα μπορέσει να σας συμβουλεύσει για το είδος του χορού που θα εξυπηρετήσει καλύτερα τις ανάγκες σας αλλά και θα σας βοηθήσει. Ο χορός θα συνδυάσει τη σωματική με τη πνευματική άσκηση και είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ξεχαστείτε και να εκτονωθείτε.
Μη απογοητευτείτε αν στην αρχή δεν κατακτήσετε επίπεδο So you think you can dance. Ο τρόπος που χορεύει ο καθένας μας είναι ξεχωριστός. Εξάλλου, ο εγκέφαλος μας έχει την ικανότητα να μεταφράζει τη μελωδία της μουσικής σε κινήσεις στο σώμα μας… κι αυτό είναι χορός.

LEAVE A REPLY