Εσείς πίνετε την ποσότητα νερού που απαιτείται σε καθημερινή βάση;

Όλοι γνωρίζουμε ότι το νερό είναι σημαντικό αλλά ποτέ πριν δεν το είδα γραμμένο μ’ αυτό τον τρόπο. Πρόσφατα διάβασα κάποιες νέες μελέτες που ανέφεραν ότι το 75% των Αμερικανών είναι χρόνια αφυδατωμένοι. Στο 37% των Αμερικανών, ο μηχανισμός δίψας είναι τόσο αδύναμος και εξασθενημένος που συχνά συγχέεται και  μπερδεύεται  με αυτόν της πείνας, δηλαδή είναι δυνατόν ενώ στην πραγματικότητα κάποιος διψάει να «καλύπτει» αυτή του την ανάγκη με την κατανάλωση τροφής. Και αυτό αποτελεί ένα από τους βασικούς λόγους που ένα αφυδατωμένο άτομο οδηγείτε συχνά σε υπέρμετρη αύξηση του βάρους του. Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειωθούν ακόμη και τα αποτελέσματα μιας παραπλήσιας μελέτης που απέδειξε ότι ακόμη και μια ήπιας μορφής αφυδάτωση θα μειώσει το μεταβολισμό κάποιου κατά 3%. Μικρή μεν η μείωση αλλά φανταστείτε πόσοι παράγοντες συνηγορούν στην αύξηση του βάρους καταλαμβάνοντας ο καθένας τους από ένα μικρό ποσοστό.

Κι αν αυτά συμβαίνουν στην Αμερική τι μας κάνει να πιστέψουμε ότι δεν συμβαίνουν και στην Ελλάδα αφού εδώ και δεκαετίες σχεδόν αντιγράφουμε τις διατροφικές συνήθειες του δυτικού πολιτισμού; Με ένα ποτηράκι νερό ανά χείρας λοιπόν -ένα απο τα 8 της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης-, διαβάστε τα αποτελέσματα των τελευταίων ερευνών σχετικά με την κατανάλωση νερού:

  • Ένα ποτήρι νερό εξάλειψε την ενόχληση μιας νυχτερινής ή  μεταμεσονύχτιας πείνας σε σχεδόν στο 100% αυτών που μελετήθηκαν σε μια έρευνα του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον.
  • Η έλλειψη νερού είναι η πρώτη παθολογική αιτία της ημερήσιας κόπωσης.
  • Προκαταρκτική έρευνα έδειξε ότι 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα ανακουφίζουν σημαντικά τους πόνους της πλάτης και των αρθρώσεων για πάνω από το 80% των πασχόντων.
  • Μία μόνο 2% μείωση του συνολικού νερού του σώματος μπορεί να επηρεάσει σε παθολογικό βαθμό την βραχυπρόθεσμη μνήμη, δημιουργώντας προβλήματα στα βασικά μαθηματικά και εμφανίζοντας δυσκολία στην συγκέντρωση μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή ή σε μια τυπωμένη σελίδα.
  • Πίνοντας 5 ποτήρια νερό την ημέρα μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου του εντέρου περί το 45%, συν του ότι εξαλείφεται ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου του μαστού περί το 79%, καθώς επίσης σημειώνεται ένα ποσοστό 50% μειωμένης εμφάνισης καρκίνου της ουροδόχου κύστης.

 

Πρακτικές συμβουλές για να μείνετε ενυδατωμένοι, ενώ δουλεύετε: 

  • Αρχικά αξιολογήστε την κατάσταση ενυδάτωσής σας από το χρώμα των ούρων σας. Όσο πιο σκούρο το χρώμα, τόσο περισσότερο νερό πρέπει να καταναλώσετε.
  • Προσπαθήστε να έχετε δίπλα σας ένα μπουκαλάκι εμφιαλωμένου νερού ή ένα ζεστό ρόφημα τις κρύες μέρες. Η συνήθεια είναι το πάν!
  • Μην αποφεύγετε τις επισκέψεις στο μπάνιο, καθώς αυτή η παλιομοδίτικη συνήθεια σας αποθαρρύνει από το καταναλώνετε υγρά.
  • Ενημερωθείτε και ενημερώστε. Ενεργοποιήστε τους συναδέλφους και ο διοικητικό προσωπικό για τα αποτελέσματα της αφυδάτωσης. Ίσως με αυτό τον τρόπο να αρχίσει να παρακινεί ο ένας τον άλλο.
  • Μην ξεχνάτε ότι 20% των προσλαμβανομένων υγρών, προέρχεται από τα γεύματα. Το υπόλοιπο 80% προέρχεται από τα υπόλοιπα ροφήματα που καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα και όχι μόνο από την κατανάλωση νερού.

 

Πηγές:

  • http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/1459.htm
  • Kenefick RW, Sawka M. J Am Coll Nutr 2007;26:597S-603S.
  • Maughan RJ, Leiper JB, Shirreffs SM. Eur J Appl Physiol Occup Physiol 1996;73(3–4):317-25.
  • Manz F, Johner SA, Wentz A, Boeing H, Remer T. Br J Nutr 2012; 107(11):1673-81.
  • http://www.europeanhydrationinstitute.org/files/Key_Tips_on_Hydration-Hydration_in_the_Work_Place.pdf

 

LEAVE A REPLY