Το λευκό κρέας στην διατροφή μας.

Το λευκό κρέας είναι σημαντικό για τη διατροφή μας καθώς αποτελεί πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και περιέχει βιταμίνες, σίδηρο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο. Συγκριτικά με το κόκκινο κρέας, περιέχει μικρότερη ποσότητα κορεσμένων λιπαρών. Παρ’όλα αυτά, η κατανάλωση επεξεργασμένων προϊόντων λευκού κρέατος μπορεί να καταστεί επιζήμια για την υγεία και πρέπει να αποφεύγεται.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν: κοτόπουλο, γαλοπούλα, πάπια, κουνέλι, κυνήγι (φασιανός, ορτύκι, πέρδικα) και όλα τα επεξεργασμένα προϊόντα των παραπάνω.

            ΧΡΗΣΙΜΑ TIPS

  • Να προτιμάτε το λευκό κρέας αντί του κόκκινου.
  • Να καταναλώνετε 1-2 μερίδες λευκού κρέατος την εβδομάδα. Από αυτό όσο το δυνατό λιγότερο να είναι επεξεργασμένο.
  • Να αφαιρείτε την πέτσα από το κοτόπουλο, καθώς έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε λίπος.
  • Ο καλύτερος τρόπος μαγειρέματος είναι το μαγείρεμα στην κατσαρόλα ή το ψήσιμο στον φούρνο, γι’αυτό να τον προτιμάτε.
  • Συνδυάστε το λευκό κρέας με λαχανικά, π.χ., κοτόπουλο με μπάμιες.

            Κάτι ακόμα…

  • Οι πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας είναι οι πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης που προέρχονται από το κρέας (λευκό και κόκκινο), το ψάρι, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα και διαθέτουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα στην ποσότητα που είναι αναγκαία για τον οργανισμός μας. Τα απαραίτητα αμινοξέα δεν τα μπορεί να συνθέσει ο οργανισμός, όμως μπορεί να τα προσλάβει μέσω της διατροφής. Οι πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης δεν περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα στην ποσότητα που τα χρειάζεται ο οργανισμός. Έτσι, όσοι είναι αυστηρά χορτοφάγοι θα πρέπει να καταναλώνουν συνδυασμούς τροφίμων φυτικής προέλευσης, όπως φακές με ρύζι, ρεβίθια με ψωμί κ.ά., για να προσλαμβάνουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα.
  • Το στήθος κοτόπουλο διαθέτει καλύτερης ποιότητας λίπος από ότι το μπούτι, αλλά το μπούτι έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε σίδηρο και ενδείκνυται για όσους έχουν πρόβλημα με τον σίδηρο και τον αιματοκρίτη τους.
  • Επίσης, το μπούτι προτιμάται για παιδιά στην ανάπτυξη, καθώς και για τις γυναίκες κατά τη διάρκεια της έμμηνου ρήσης ή κατά την εγκυμοσύνη, για να προσλαμβάνουν την αναγκαία ποσότητα σιδήρου.
  • Η κατανάλωση λευκού κρέατος και πουλερικών δεν φαίνεται να σχετίζεται με την αύξηση της εμφάνισης κάποιου χρόνιου νοσήματος (Huxley et al., 2009, Lee et al., 2008, NHMRC, 2011, Paluszkiewicz et al., 2012; USDA-DGAC, 2010; WCRF, 2007; Xu et al., 2013).

Συμπερασματικά, είναι σημαντική η εβδομαδιαία κατανάλωση λευκού κρέατος καθώς είναι μια σημαντική πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας και συνεισφέρει θετικά στην υγεία μας.

 

ΠΗΓΕΣ:

http://www.diatrofikoiodigoi.gr/default.aspx?page=home

https://www.mednutrition.gr/

 

 

LEAVE A REPLY