Ναι στον κουρκουμά, αλλά πώς;

Ο κουρκουμάς (Turmeric) είναι ένα αρχαίο καρύκευμα γνωστό για το ζωντανό, χρυσό χρώμα του. Προέρχεται από ένα φυτό που μοιάζει με το τζίντζερ και αποτελεί βασικό συστατικό σε ινδικές, ασιατικές και πολλές αμερικανικές συνταγές.

Χρησιμοποιείται για τη θεραπεία πεπτικών, ηπατικών προβλημάτων, δερματικών παθήσεων εδώ και 4.500 χρόνια.

Σήμερα όλο και περισσότερες μελέτες αναδεικνύουν τα πιθανά οφέλη για την υγεία της χρήσης της κουρκουμίνης – της βασικής ένωσης που δίνει στον κουρκουμά την έντονη κίτρινη απόχρωση.

Αν και χρειάζεται περισσότερη έρευνα, ο κουρκουμας φαίνεται ότι μπορεί να ωφελήσει στην καρδιαγγειακή υγεία, στην μείωση της φλεγμονής, στην μείωση του πόνου και του πρήξιμου που σχετίζεται με την οστεοαρθρίτιδα και τη ρευματοειδή αρθρίτιδα. Ορισμένες έρευνες υποδεικνύουν ότι μπορεί να βοηθήσει στα πεπτικά προβλήματα, στην ελκώδη κολίτιδα, σε δερματικές παθήσεις, ακόμα στις διαταραχές διάθεσης και στην κατάθλιψη. Μπορεί επίσης να προστατεύσει στον προδιαβήτη, βελτιώνοντας την ευαισθησία στην ινσουλίνη και μειώνοντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του κινδύνου διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 2016 στο Διεθνές Περιοδικό Ενδοκρινολογίας και Μεταβολισμού.

Ο κουρκουμάς πιο συχνά χρησιμοποιείται με την μορφή σκόνης μπαχαρικών, αλλά η ρίζα μπορεί να τριφτεί και να χρησιμοποιηθεί σε συνταγές ακριβώς όπως το φρέσκο ​​τζίντζερ, ενώ στο εμπόριο υπάρχουν συμπληρώματα διατροφής με κουρκουμά.

Extra tips:

Λάβετε υπόψη ότι οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες της κουρκουμίνης μπορεί να ενισχυθούν εάν καταναλώνετε κουρκουμά μαζι με μαύρο πιπέρι

  • Αγαπήστε το κάρυ. Ο κουρκουμας είναι ένα βασικό συστατικό στο κίτρινο κάρυ. Δοκιμάστε συνταγες όπως κοτόπουλο, πατάτες, σούπα, ρύζι με κάρυ.
  • Προσθέστε κάρυ στα όσπρια. Οι φακές με κάρυ ειναι ένα δημοφιλές πιάτο σε ινδικά εστιατόρια.
  • Κάντε μείγματα μπαχαρικών. Ανακατέψτε το κουρκουμά σε σκόνη με κύμινο, αλεσμένο τζίντζερ, σκόνη σκόρδου, θαλασσινό αλάτι και μαύρο πιπέρι και στη συνέχεια χρησιμοποιείστε το με βόειο κρέας, αρνί, κοτόπουλο, ψάρι ή τοφου.
  • Δοκιμάστε το με αυγά. Ο κουρκουμάς είναι μια νόστιμη προσθήκη σε μια ομελέτα, σε μια φρυτάτα ακόμα και σε μια τάρτα με αυγά.
  • Αλλά και σε χορτοφαγικες “ομελέτες” με να tofu ή ρεβιθάλευρο για να δώσετε χρώμα και γεύση.
  • Πιείτε το στην υγεία σας ενισχύοντας αφεψήματα, ροφήματα (κακάο, σαλέπι), χυμούς (πορτοκάλι, λεμονάδα) και smoothie.
  • Προσθέστε το σε λαχανικά- ρίζες όπως σε πατάτες, γλυκοπατάτες, καρότα, ρέβες και παντζάρια πριν από το ψήσιμο. Ταιριάζει επίσης σε πουρέ αυτών.
  • Πιείτε «χρυσό» γάλα. Ζεστάνετε ένα φλιτζάνι γάλα ή φυτικό ρόφημα με ½ κουταλάκι κουταλάκι του γλυκού κουρκουμά σε σκόνη (ή 1 ½ κουταλιά φρέσκο ​​τριμμένο κουρκουμά) και 1 κουταλάκι του γλυκού τριμμένο τζίντζερ. Βράστε το μείγμα για 15 λεπτά και αφού το κατεβάσετε από την φωτιά ανακατέψτε το με ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι ή σιρόπι σφενδάμου.
  • Δοκιμάστε το σε “πιλάφι” κουνουπιδιού τρίβοντας το μαζί με κουνουπίδι σε μουλτι και σοτάροντας το ελαφρά σε αντικολλητικό τηγάνι
  • Ενισχύστε ζύμες και παν κέικ
  • Κάντε νόστιμα ντιπ για σαλάτες με γιαούρτι, τυρί κρέμα ή κεφίρ, ελαιόλαδο και μυρωδικά

Βιβλιογραφία:

Zeinab Ghorbani, Azita Hekmatdoost, and Parvin Mirmiran Anti-Hyperglycemic and Insulin Sensitizer Effects of Turmeric and Its Principle Constituent Curcumin https://dx.doi.org/10.5812/ijem.18081

 

LEAVE A REPLY