1η Ημέρα στο Σχολείο: Ένα Νέο Ορόσημο!

Η νέα Σχολική Χρονιά ξεκινά..
& είναι ευκαιρία, να ξαναθυμηθούμε

>πως κάθε παιδί είναι μια μοναδική, ξεχωριστή προσωπικότητα·
>πως κάθε παιδί έχει μια αυθόρμητη παρόρμηση προς τη μάθηση.

Να θυμηθούμε επίσης, πως
κάθε γονιός, δάσκαλος, ή και οποιοσδήποτε φροντιστής ενός παιδιού, από την άλλη,
έχει την ευθύνη να στέκεται εμψυχωτής και αρωγός σε αυτή την αυθόρμητη παρόρμηση,
στη δουλειά του παιδιού να πλάσει
την εσωτερική του δομή.

..& να μερικές χρήσιμες οδηγίες προς την κατεύθυνση αυτή..

Αγαπητοί Γονείς:

•Καλωσορίστε την νέα αυτή συνέχεια της ανάπτυξης του παιδιού σας με χαρά και ενθουσιασμό.

Το σχολείο/ το νηπιαγωγείο, δημιουργεί αναμφισβήτα ένα σοκ στην προσωπική σχέση του παιδιού με τους γονείς και κυρίως με τη μητέρα.
Το παιδί, όμως, αντιμετωπίζει αυτό το σοκ αναπτύσσοντας μια άλλη ικανότητα, την ικανότητα να σχετιστεί προσωπικά με κάποιον άλλο εκτός από τη μητέρα.
Το σχολείο, που αντιπροσωπεύει την οικογένεια, αλλά δεν αποτελεί υποκατάστατό της, προσφέρει στο παιδί την ευκαιρία να δημιουργήσει μια βαθιά προσωπική σχέση με κάποιον άλλο έξω από τους γονείς, του παρέχει τη συντροφικότητα των συνομήλικων και την ικανότητα να σχετίζεται με αρκετούς ανθρώπους.
Ας το υποδεχτούμε, λοιπόν, με χαρά και όχι με άγχος..
•Καλλιεργήστε ζεστές σχέσεις με τη δασκάλα ή το δάσκαλο του παιδιού σας.

Το σχολείο εισάγει το παιδί, σ’ ένα ευρύτερο κόσμο ανθρώπων και ευκαιρίων. Έτσι, από την πρώτη στιγμή που το παιδί πηγαίνει στο σχολείο ή στο νηπιαγωγείο, η ειλικρινής και εγκάρδια σχέση ανάμεσα στους γονείς και τους δασκάλους θα δημιουργήσει ένα αίσθημα εμπιστοσύνης στους γονείς και σιγουριάς στο παιδί.

•Σημαντική η επιλογή του νηπιαγωγείου του παιδιού σας.

Στην προσχολική ηλικία , το παιχνίδι είναι το βασικό μέσο του παιδιού για να επιλύει τα συναισθηματικά προβλήματα της ανάπτυξης. Αποτέλει επίσης έναν από τους τρόπους έκφρασης του παιδιού – ένας τρόπος να πει και να ζητήσει.
Γίνεται, λοιπόν, φανερό πως από την οργάνωση και παροχή απασχολήσεων και δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο, εξαρτάται η πλήρης ανάπτυξη των συναισθηματικών, κοινωνικών, διανοητικών και φυσικών δυνατοτήτων του παιδιού.
Η νηπιαγωγός παίζει έναν ουσιαστικό ρόλο σ’αυτές τις δραστηριότητες, συνδυάζοντας την ευαισθησία, με τη γνώση της συμβολικής γλώσσας και έκφρασης των παιδιών και αναγνωρίζοντας τις ειδικές ανάγκες των παιδιών μιας ομάδας.

•Ακούστε το παιδί σας και δώστε του το δικαίωμα του δικού του μοναδικού τρόπου και χρόνου προσαρμογής.

Το ξεκίνημα του σχολείου φέρνει νέες ευκαιρίες, όμως και νέες προκλήσεις και κανόνες για τα παιδιά.
Οι σχολικές δραστηριότητες προϋποθέτουν αυξήση του έλεγχου των παρορμήσεων.
Τα παιδιά, αναμένεται πλέον να υπακούουν σε κανόνες, να τα πηγαίνουν καλά με τους άλλους, και να αποφεύγουν “άτακτες” ανεπιθύμητες συμπεριφορές.
Το να δώσουν την προσόχη τους στους δασκάλους και σε άλλους ενηλίκους μπορεί να είναι δύσκολο για κάποια παιδια.
Η απόκτηση δεξιοτήτων προσοχής, ανάγνωσης και μαθηματικών ένθουσιάζει κάποια παιδιά, ενώ για κάποια άλλα αποτελεί μεγάλη πρόκληση.
Αρκετά παιδιά επίσης θα έχουν δυσκολίες να προσαρμοστούν στο να τρώνε στο σχολείο μόνα τους, ή στο να έχουν προκαθορισμένες ώρες για γεύμα ή σνακ.

Τα περισσότερα θα διαχειρίστουν αυτές τις νέες προκλήσεις με χαρά, ενώ άλλα θα χρειαστεί να αγωνιστούν για να μάθουν τις κατάλληλες συμπεριφορές, κατά τη διάρκεια αυτών των μεταβάσεων.

Οι γονείς είναι απαραίτητο να αφουγκράζονται τα συναισθήματα του παιδιού τους, να τα καθησυχάζουν, και να επαινούν τις προσπάθειες και τα επιτεύγματά τους.
Είναι απόλυτα φυσιολογικό να μην έχει καθέ παιδί άμεσα επιτυχία στην εμπειρία του σχολείου.

Ζητήστε βοήθεια όπου και όποτε τη χρειάζεστε.

Κάθε οικογένεια έχει τη δική της άποψη για το πως (πρέπει να) τα πηγαίνει ένα παιδί στο σχολείο.
Το παιδί όμως, θα μπορέσει να αποδώσει τα μέγιστα μόνο αν αισθανθεί πως υπάρχει συνέπεια και συνοχή ανάμεσα στις προσδοκίες του σχολείου και τις οικογένειάς του, όσον αφορά τόσο την εκπαιδευτική του απόδοση όσο και την ενδεδειγμένη συμπεριφορά του στο σχολείο.
Οι γονείς καμιά φορά χρειάζονται βοήθεια στην κατανόηση της σημαντικότητας συγκεκριμένων ακαδημαϊκων αγώνων του παιδιού.

Βοηθήστε το παίδι σας να προετοιμαστεί για το σχολείο.

Μιλήστε μαζί του για τις νέες ευκαιρίες, τους νέους φίλους και τις νέες δραστηριότητες στο σχολείο. Κάντε μαζί του μία ξενάγηση στο σχολείο του και γνωρίστε του τη νέα του δασκάλα.

Επιμεληθείτε και για τις εξωσχολικές δραστηριότητες του παιδιού σας.
Κάντε στα παιδιά ερωτήσεις και προτροπές , όπως οι παρακάτω:

ζήτησε στο δάσκαλό σου να σου εξηγεί όταν δεν είσαι σίγουρος τι ακριβώς χρειάζεται να κάνεις. Έτσι βοηθάς στο να μάθουν και τα άλλα παιδιά καλύτερα τι πρέπει να κάνουν.
Πες μου για το νέο σου σχολείο. Για τον καλύτερό σου φίλο. Τι είδους πράγματα κάνετε μαζί με τον καλύτερό σου φίλο; Σου μιλάνε ποτέ τα άλλα παιδιά άσχημα ή σε πειράζουν; (Γίνετε ανιχνευτής συναισθημάτων και ανησυχιών ειδικά για το παιδί που ξεκινά στο δημοτικό).
Έαν κάποιος σου φερθεί με άσχημο το τρόπο πες το στο δάσκαλό σου και σε μας τους γονείς σου. Μπορούμε να σε βοηθήσουμε να το αντιμετωπίσεις.
Θα ήθελα να μου μιλάς κάθε μέρα για αύτα που σου αρέσουν και για αυτά που σε προβληματίζουν στο σχολείο.
Το πρωϊνο σε βοηθά να μαθαίνεις καλύτερα και να αισθάνεσαι καλύτερα στο σχολείο, γι’αυτο πάντα να τρως κάτι θρεπτικό για πρωϊνο.

•Δώστε βάση στη διατροφή.

Η διατροφή δεν αποτελεί ποτέ μια απλή παροχή τροφής σε έναν οργανισμό. Αποτελεί έναν άλλο τρόπο με τον οποίο η δασκάλα στο νηπιαγωγείο συνεχίζει το έργο της μητέρας, και επίσης, ο συνεπής χειρισμών των φυσικών αναγκών του παιδιού, το βοηθά στην ανάπτυξη της ικανότητας να νιώσει πως το σώμα είναι η έδρα της ψυχής.

Η σωματική φροντίδα στα παιδιά αποτελεί ένα σημαντικό έργο ψυχοδιανοητικής υγιεινής.

*Φροντίστε να τρώει πρωϊνο. Μέλετες έχουν δείξει πως το βοηθά να μάθει αλλά και να συμπεριφερθεί καλύτερα στο σχολείο.

*Βοηθήστε το παιδί να διαλέγει τα κατάλληλα τρόφιμα.

*Μειώστε τροφές υψηλές σε λιπαρά και χαμηλές σε θρεπτικά συστατικά, όπως γλυκά, αλατισμένα σνακ, fast food και αναψυκτικά.

*Σιγουρευτείτε ότι προσλαμβάνει επαρκή ποσότητα ασβεστίου καθημερινά.
Παιδιά 4-8 ετών χρειάζονται 2 ποτήρια γάλα με χαμηλά λιπαρά ημερησίως.
Γιαούρτι 2% και τυρί είναι καλές εναλλακτικές αντί για γάλα.

*Περιορίστε το χυμό σε περίπου 100-150 ml ημερησίως, ο οποίος ενδείκνυται να είναι μόνο φυσικός χυμός. Μην προσφέρετε συσκευασμενους χυμούς ή φρουτοποτά.

Μάθετε από τα παιδιά σας

Το ενδιαφέρον τους για σας ίσως είναι ο καλύτερος δάσκαλος, γιατί σας αγαπούν..!
Μια χρονιά που θα αφήνετε τα παιδιά σας, να σας διδάσκουν, θα είναι μια χαρούμενη και εποικοδομητική “σχολική χρονιά” και για σας…
🌟Η σχολική επιτυχία ξεκινά στο σπίτι.

🌟Η μάθηση είναι μια αυθόρμητη παρόρμηση του ανθρώπου.

🌟Μια παρόρμηση που του δίνει φτερά..

🌟Ας σταθούμε όλοι αρωγοί στο να αναπτύξει το κάθε παιδί τον καλύτερο δυνατό εαυτό του…

Με όλη μου την Παιδιατρική Φροντίδα..

..μια που “τα πουλιά έχουν φτερά,
τα παιδιά βιβλία”.
>Επίσημη Βιβλιογραφία:
· Το παιδί, η οικογένεια και ο εξωτερικός του κόσμος
Ντόναλντ Βίννικοτ
·Bright Futures
Guidelines for Health Supervision of Infants, Children, and Adolescents
American Academy of Pediatrics

 

LEAVE A REPLY