Τα διατροφικά λάθη που κάνουν οι έφηβοι. Τι μπορούμε να κάνουμε;

Η εφηβεία αποτελεί ένα χρονικό διάστημα στη ζωή ενός ατόμου, όπου η ανάγκη για κοινωνικοποίηση, η ανάγκη για ένταξη στο κοινωνικό σύνολο του σχολείου και η ανάγκη να είναι ένας έφηβος αρεστός-αρεστή, δημιουργεί αυξημένο άγχος και οδηγεί πολλές φορές τον έφηβο σε λανθασμένες επιλογές.

Ο σωματότυπος και τα πρότυπα αλλάζουν άκρως δραματικά κατά τη περίοδο της εφηβείας, με τους εφήβους να προσπαθούν να μοιάζουν τόσο πολύ ο ένας στον άλλο που συχνά τα μέλη μιας παρέας ή ακόμα και μίας τάξης είναι πανομοιότυπα ντυμένα και μιλάνε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

Παρά τη προσπάθεια για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση, ολοένα και περισσότεροι έφηβοι και συνήθως κορίτσια από 12 εώς 16 ετών προσπαθούν με πολλυς τρόπους να αποκτήσουν ένα σωματότυπο, όμοιο με εκείνο των μοντέλων, παρά τη προσπάθεια των διαιτολόγων, των διαφημιστικών καμπανιών και των άρθρων για αύξηση των περιστατικών νευρικής ανορεξίας.

  • Πολλοι έφηβοι, καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες από τις ημερήσιες ανάγκες, δημιουργώντας έτσι, ανεπάρκεια βιταμινών, προκαλώντας σιδηροπενική αναιμία ή ακόμα και διακοπή της έμμηνου ρύσεως ή της ανάπτυξης τους.
  • Επίσης, πολλοί έφηβοι επιλέγουν την υπεργυμναστική με παράλληλη αφαγία, προσπαθώντας να χάσουν κιλά, με αποτέλεσμα την αφυδάτωση και την εξάντληση του οργανισμού τους αλλά και τη καταπόνση των μυών.
  • Δυστυχώς, η ελευθερη χρήση του ινετρνετ σε αυτές τις ηλικίες και η αγορά σκευασμάτων με πολύ έυκολο τρόπο, οδηγεί τους εφήβους να κατανάλωνουν σκευασματα απώλειας βάρους ή κάυσης λίπους, αγνώστου προελευσεως και ποιότητας, καθώς είναι ελάχιστα τα σκευάσματα που μπορούν να καταναλωθούν για την καύση του λιπους και σιγουρα οχι από ανήλικους.
  • Πολλοί έφηβοι, λόγω της ελεύθερης χρήσης του ιντερνετ, βρίσκουν διάφορες δίαιτες και τις ακολουθούν, οι οποίες δεν είναι σωστά προσαρμοσμένες στις ανάγκες ενός εφηβικού οργανισμού.Ακόμα και αν ένας έφηβος, διαπιστωθεί από ειδικό διαιτολόγο ότι πρέπει να χάσει βάρος, τότε θα πρέπει ο έφηβος σε σενεννόηση με τους γονείς του, να επισκεφθεί τον διαιτολόγο του και να ακολουθήσει ένα πρόγραμμα διατροφής προσαρμοσμένο σε εκείνον.
  • Επίσης, μεγάλη σημασία έχει τόσο η ύπαρξη πρωινού, όσο και η κατανάλωση μικρών γευμάτων κατά τη διαρκεια του σχολείου αλλά και του απογευματινού διαβάσματος, ώστε ο έφηβος να μπορεί να έχει την απαραίτητη ενέργεια αλλά και την συγκέντρωση που χρειάζεται για το φορτωμένο προγραμμά του

Συμπερασματικά, οι γονείς θα πρέπει να παρατηρούν τυχόν αλλαγές  στη διατροφή ή το σώμα του παιδιού τους και σε συνεννόηση μαζί τους, να επισκέπτονται ένα ειδικό διαιτολόγο, ο οποίος θα τους δώσει κατευθυντήριες γραμμές  και την σωστή διατροφική συμπεριφορά του παιδιού τους.

LEAVE A REPLY