Η διατροφική εκπαίδευση των παιδιών αποτελεί υψίστης σημασίας για τους γονείς. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το βάρος των παιδιών στους γονείς καθώς η αυξημένη κατανάλωση λιπαρών, η καθιστική ζωή και τα “έτοιμα σνακ” αποτελούν το βασικό άξονα για την αύξηση σωματικού βάρους στις δυτικές κοινωνίες.

Ποια είναι τα συχνά λάθη που κάνετε στην διατροφή των παιδιών σας;

  • Η τελευταία μπουκιά είναι η δύναμή σου! Αυτή η γνώμη καλά κρατεί για χρόνια αλλά… δεν ισχύει. Οι γονείς συνηθίζουν να σερβίρουν μερίδες στα παιδιά ίδιες με εκείνους και τα πιέζουν να φάνε όλο το φαγητό τους. Στο οικογενειακό τραπέζι θα πρέπει να υπάρχουν διαφορετικές μερίδες για κάθε μέλος. Το κάθε μέλος θα καταναλώσει την μερίδα που του αντιστοιχεί σύμφωνα με το φύλο, το βάρος, την ανάπτυξη, την σωματική δραστηριότητα κ.α.
  •  Αν δε φας σαλάτα δεν έχει γλυκό μετά. Με αυτό το χαρακτηρισμό οι γονείς περνάνε τη σκέψη στα παιδιά ότι μπορούν να καταναλώσουν γλυκό (θετική σημασία) χωρίς να τονίζουν τη σημασία των λαχανικών αλλά προωθώντας το σαν κάτι υποχρεωτικό.
  •  Μια μπουκιά για τον μπαμπά… μια μπουκιά για τη μαμά… Οι γονείς προσπαθούν να βρουν διάφορα τεχνάσματα για να φάνε τα παιδιά τους όπως το λεγόμενο ‹‹αεροπλανάκι››. Το υγιές παιδί έχει αναπτύξει πολύ καλά το μηχανισμό πείνας – κορεσμού. Μη πιέζετε το παιδί.. αφήστε το να επιλέξει μόνο του πότε θα σταματήσει να τρώει.
  •  Τα γλυκά απαγορεύονται. Η στάση αυτή των γονιών είναι πολύ ακραία. Μπορείτε να εντάξετε το γλυκό που επιθυμεί το παιδί σε μικρές ποσότητες 2 φορές την εβδομάδα. Αν επιθυμείτε το γλυκό να έχει λιγότερες θερμίδες μπορείτε να επιλέξετε να έχουν ως βάση τα φρούτα.
  •  Ήσουν καλό παιδί.. θα φας σοκολάτα! Αν θέλετε να επιβραβεύσετε για κάτι το παιδί σας μη το κάνετε με τρόφιμα. Μπορείτε σαν επιβράβευση να διαλέξετε να κάνει βόλτα με το ποδήλατο ή να πάτε βόλτα μαζί στο πάρκο ή να του κάνετε δώρο τη συνδρομή για το αγαπημένο του άθλημα ή να πάτε κινηματογράφο.
  •  Σταμάτα να κλαίς και θα σου δώσω μπισκότα. Επιλέγετε συνήθως να ανταμείβετε το παιδί ή να αντιμετωπίζετε διάφορες καταστάσεις του παιδιού με γλυκό. Αποβάλλετε την σκέψη παιδί = γλυκό. Προσπαθήστε να έρθετε σε επικοινωνία με το παιδί για το λόγο που είναι αναστατωμένο και βρείτε του τρόπους για να ηρεμήσει πχ κάποιο παιχνίδι, μουσική, σωματική δραστηριότητα κ.α.
  •  Τώρα που λείπει η μάμα φάε ένα γλυκάκι. Τι και αν προσπαθείτε να βάλετε ένα πρόγραμμα στη διατροφή του παιδιού σας όταν το παιδί θα έχει έναν γονιό ή παππού – γιαγιά ή θείο ή άλλο συγγενικό πρόσωπο που προσφέρει ‹‹κρυφά›› κάποιο γλυκό στο παιδί, το παιδί δημιουργεί αντιπάθειες και συμπάθειες για πρόσωπα και στο τέλος μπερδεύετε για το ποια είναι τελικά η σωστή διατροφή.

Η σωστή διατροφική συμπεριφορά του παιδιού πρέπει να υιοθετείται σε μικρή ηλικία. Εσείς είστε υπεύθυνοι για την διατροφική εκπαίδευση των παιδιών σας. Καθιερώστε το “οικογενειακό τραπέζι”, ενθαρρύνετε τα παιδιά να σας βοηθούν στην προετοιμασία των γευμάτων και δώστε εσείς οι ίδιοι το “καλό παράδειγμα” διότι τα υπέρβαρα παιδιά γίνονται υπέρβαροι ενήλικες!

 

LEAVE A REPLY