​Έχεις δοκιμάσει ότι είδους δίαιτα κυκλοφορεί, οπουδήποτε και από οποιοδήποτε. Έχεις φτιάξει κιόλας και δικές σου δίαιτες. Έχεις επενδύσει οικονομικά και συναισθηματικά σε διάφορες “θεραπείες” και “βοηθήματα” διατροφής. Θυμάσαι τον εαυτό σου να κάνει πάντα δίαιτα, ειδικά πριν το καλοκαίρι, πριν τα Χριστούγεννα, πριν το γάμο κτλ

Αυτή την φορά επειδή τσιμπάει λίγο ή χοληστερίνη ή και το σάκχαρακι σκέφτεσαι να προσπαθήσεις κάτι πιο “επαγγελματικό”: Να πας σε διαιτολόγο!

Αρχικά τα χρήματα σου φαίνονται πολλά. Και όμως θα έδινες τα τριπλάσια για οποιοδήποτε «μαντζούνι», που σου υπόσχεται να χάσεις κιλά εύκολα. Παρόλα αυτά κλείνεις την συνέδρια σου στον διαιτολόγο.

Στο ραντεβού μαθαίνεις μεταξύ άλλων ότι δεν υπάρχει βεβαίωση για σταθερή απώλεια κιλών, αλλά ιδανικά η μέση απώλεια κιλών, είναι 0,5 με 1 κιλό την εβδομάδα! Και ότι θα αξιολογούνται και άλλοι στόχοι εκτός από το βάρος.

Και αμέσως μια φωνή μέσα σου διαμαρτύρεται! Σου μιλάει θυμωμένα! Και έχει δίκιο!

  • Έχεις μεγαλώσει μαθαίνοντας να τρως με έναν συγκεκριμένο τρόπο που φαίνεται ότι τελικά αυξάνει το βάρος σου.
  • Έχεις μεγαλώσει μαθαίνοντας ότι επιτυχημένη δίαιτα σημαίνει πείνα, στέρηση και απώλεια 5+κιλών το μήνα και ότι τα κάποια κιλά είναι τα “σωστά” για το ύψος, φύλο, ζωδίου σου κτλ
  • Έχεις μεγαλώσει μαθαίνοντας ότι πρέπει να αδειάζεις το πιάτο σου, αλλά πρέπει να τρως και λίγο ειδικά αν είσαι γυναίκα. Ότι είναι της μόδας το brunch με παν κέικ αλλά και το cross fit…

Στην ίδια σύγχυση βρίσκεται και το σώμα σου. Οι αποθήκες θρεπτικών συστατικών (βιταμινών και μετάλλων) είναι άδειες από την πολλή, αλλά και θρεπτικά (ουσιαστικά) άδεια τροφή και εσύ πείνας συνεχώς για συναισθηματικό, κοινωνικό και ταυτόχρονα λειτουργικό φαγητό.

Σκέφτεσαι ότι μπορεί ο διαιτολόγος να μου λέει για πόντους, ποσοστά, δείκτες υγείας, αλλά έμενα με ενδιαφέρει να φτάσω τα “σωστά” κιλά και τίποτα άλλο. Και με αυτό το ρυθμό θα φτάσω σε…

Και όμως κάτσε και σκέψου:

  • Ποσά χρόνια κουβαλάς αυτές τις σύνηθειες, αυτή την συμπεριφορά απέναντι στο φαγητό;
  • Ποσό καιρό θέλει το σώμα να γεμίσει βιταμίνες και ενέργεια για να αρχίσει να λειτουργεί σωστά;
  • Σκέψου, επίσης, τι περιμένεις να γίνει όταν φτάσεις τα “σωστά” κιλά; Να φας «σαν άνθρωπος» πάλι όπως και ό,τι πριν την δίαιτα; Να αγαπάς και να εκτιμάς τον εαυτό σου περισσότερο; Να τον φροντίζεις πιο πολύ; Να σου αρέσει η είκνα σου στο καθρέφτη πιο πολύ;

Όποια και αν είναι η απάντηση σου, η λύση είναι μία:

Ζήσε σαν να έχεις πετύχει τον στόχο σου εδώ και τώρα! Ξεχνά τις δίαιτες και βρες την ισορροπία σου. Δώσε χρόνο στο σώμα σου και μάθε να το σέβεσαι, να το ακούς και να το φροντίζεις σωστά και γέμισε τα «κενά» του φαγητού με «αληθινή» ζωή.

LEAVE A REPLY