Το κυδώνι είναι ένας καρπός που κατάγεται από τη νοτιοδυτική Ασία και είναι οπωροφόρο δέντρο. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και κάλιο, ενώ περιέχει επίσης βιταμίνη C, A και βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μέταλλα όπως φώσφορο και σίδηρο.

Τα κυδώνια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πηκτίνη η οποία βοηθάει στον έλεγχο της χοληστερίνης στο αίμα και στην απώλεια βάρους. Επίσης η πηκτίνη είναι σημαντική για όσους πάσχουν από διαβήτη τύπου 2 γιατί επιβραδύνει την απορρόφηση των σακχάρων.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  ΑΝΑ 100ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ

  • Θερμίδες 56kcal
  • Λίπη 0,1 γραμμάρια
  • Χοληστερόλη 0 mg
  • Νάτριο  4mg
  • Κάλιο 197mg
  • Υδατάνθρακες 15γραμμάρια
  • Φυτικές ίνες 1,9 γραμμάρια
  • Πρωτείνη 0,4γραμμάρια
  • Βιταμίνη Α 40 IU
  • Βιταμίνη C 15mg
  • Ασβέστιο 11 mg
  • Σίδηρος 17 mg
  • Μαγνήσιο 8mg

ΣΥΝΤΑΓΗ:

ΓΛΥΚΟ ΚΥΔΩΝΙ  ΜΕ ΣΤΕΒΙΑ

  1. Πρώτο βήμα, βγάζω το χνούδι απο τα κυδώνια και τα βάζω σε μια λεκάνη με νερό για να τα πλύνω.
  2. Έπειτα βγάζω την φλούδα απο τα κυδώνια και τα ρίχνω σε μια λεκάνη με νερο και λεμόνι για να μην μαυρίσουν.
  3. Βάζω σε μια κατσαρόλα νερό (ίσα να καλύψω τα κυδώνια μου) και το αφήνω να πάρει βράση.
  4. Ρίχνω την στέβια (1/2 φλιτζάνι ή ανάλογα με το πόσο γλυκό το θέλω) και λίγο λεμόνι.
  5. Παράλληλα βάζω στον φούρνο τα βαζάκια μου για να τα απολυμάνω.
  6. Αν θέλω να κοκκινίσει το γλυκό μου μπορώ να προσθέσω φυσικό χυμό ρόδι. Εναλλακτικά μπορώ να το καταναλώσω ως έχει.
  7. Το γλυκό μας θα είναι έτοιμο, όταν θα το δοκιμάσω με ένα πιρούνι και είναι μαλακό.
  8. Το σερβίρω με κανέλλα ή γαρύφαλλο. Επίσης μπορώ να βάλω ξηρους καρπούς (εδώ έχω κουκουνάρι). Συνδιασέ το με γιαούρτι για να καλύψεις τις υπογλυκαιμίες σου.

ΠΗΓΕΣ

  • http://www.keepup.gr/klive-well/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7/eat-free/kydoni-to-xryso-milo-kai-ta-apisteuta-threptika-systatika-tou/
  • https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%85%CE%B4%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%AC

 

LEAVE A REPLY