Το Popcorn είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τρόφιμα σνακ του κόσμου. Μπορεί να είναι είτε ένα υγιεινό σνακ ή μια θερμιδική βόμβα αν παρασκευαστεί με μεγάλες ποσότητες λίπους, ζάχαρης και αλάτι, και αυτό εύκολα μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωσή του.
Το popcorn είναι ένας ειδικός τύπος καλαμποκιού που “σκάει” όταν εκτίθεται σε θερμότητα. Στο κέντρο του κάθε κόκκου υπάρχει μια μικρή ποσότητα νερού, που διαστέλλεται όταν θερμαίνεται και τελικά προκαλεί την έκρηξη του κόκκου.
Το ποπ κορν ανακαλύφθηκε στο Νέο Μεξικό πριν από 5.000 χρόνια και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής επειδή είναι πολύ φθηνή τροφή.
Το ποπ κορν είναι από την φύση του ένα προϊόν ολικής αλέσεως ιδιαίτερα πλούσιο σε πολλά σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

Πολλές μελέτες συνδέουν την κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως με πολλά οφέλη για την υγεία, όπως μειωμένη φλεγμονή και μειωμένο κίνδυνο καρδιακής νόσου.

100 γραμμαρία ποπ κορν περιέχουν:

  • Βιταμίνη Β1 (θειαμίνη): 7% του RDI.
  • Η βιταμίνη Β3 (νιασίνη): 12% του RDI.
  • Η βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη): 8% του RDI.
  • Σιδήρου: 18% του RDI.
  • Μαγνήσιο: 36% του RDI.
  • Φώσφορος: 36% του RDI.
  • Κάλιο: 9% του RDI.
  • Ψευδάργυρος: 21% του RDI.
  • Χαλκός: 13% του RDI.
  • Μαγγάνιο: 56% του RDI.
  • 387 θερμίδες, 13 γραμμάρια πρωτεΐνης, 78 γραμμάρια υδατάνθρακες και 5 γραμμάρια λίπους.
  • 15 γραμμάρια φυτικών ινών, μια από τις καλύτερες πηγές φυτικών ινών
Μια μελέτη που έγινε στο πανεπιστήμιο του Scranton (1) έδειξε ότι ποπ κορν περιέχει πολύ μεγάλες ποσότητες πολυφαινολών, που συνδέονται με διάφορα οφέλη για την υγεία, όπως καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, βελτιωμένη υγεία του πεπτικού συστήματος και μειωμένο κίνδυνο πολλών ασθενειών, του καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του προστάτη και του καρκίνου του μαστού.
Το ποπ κορν έχει πολύ υψηλή περιεκτικότατα σε φυτικές ίνες και πιθανόν να είναι η καλύτερη πηγή τους για “μικρά και μεγάλα” παιδία που δεν αγαπάνε τα “μαύρα’ προϊόντα. Σύμφωνα με την έρευνα, φυτικές ίνες μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πολλών ασθενειών όπως η καρδιοπάθεια, η παχυσαρκία και ο διαβήτης τύπου 2 και μπορεί επίσης να βοηθήσει με την απώλεια βάρους και την προώθηση της υγεία του πεπτικού συστήματος. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών είναι 25 γραμμάρια για τις γυναίκες και 38 γραμμάρια για τους άνδρες. Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε πολύ λιγότερο από αυτό. 35 γραμμάρια ποπ κορν μια μικρή μερίδα περιέχει 5 γραμμάρια φυτικών ινών, που καλύπτει το 20% των καθημερινων απαιτήσεων με σχετικά λίγες θερμίδες.
Η χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα και η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες είναι τα χαρακτηριστικά ενός σνακ “φιλικό” στην απώλεια βάρους με αυξημένη αίσθηση κορεσμού.
Με 31 θερμίδες ανά φλιτζάνι, το ποπ κορν περιέχει πολύ λιγότερες θερμίδες από ότι πολλά δημοφιλή τρόφιμα σνακ.
Μία μελέτη συνέκρινε το αίσθημα της πληρότητας μετά κατανάλωση ποπ κορν ή πατατάκια. Διαπίστωσαν ότι 15 θερμίδες του ποπ κορν είχαν τον ίδιο κορεσμό με 150 θερμίδες πατατάκια (2).
Ακόμα κι αν είναι πολύ πιο χορταστικό από πολλά άλλα τρόφιμα και σνακ, μπορεί ακόμα να οδηγήσει σε αύξηση βάρους αν υπερκαταναλώνεται.
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Το ποπ κορν πολύ συχνά ενισχύεται θερμιδικά με ζάχαρη, καραμέλα, σοκολάτα, τεχνητές γεύσεις, βούτυρο ή ακόμα χειρότερα με μαργαρίνη και μπορεί να περιέχει πολύ αλάτι.
Επίσης, πολύ βολικό και πιο δημοφιλείς τείνει να είναι το προ-συσκευασμένο ποπ κορν των μικροκυμάτων.
Οι περισσότερες τσάντες μικροκυμάτων επενδεδυμένες με μια χημική ουσία που ονομάζεται υπερφθορο-οκτανοϊκό οξύς (PFOA), το οποίο έχει συσχετιστεί με μια πολλά προβλήματα υγείας., όπως διάσπαση προσοχής (ADHD), χαμηλό βάρος γέννησης και προβλήματα του θυρεοειδούς κτλ.
Το ποπ κορν μπορεί επίσης να περιέχει διακετύλιο, η οποία είναι μια χημική ουσία που βρίσκεται σε τεχνητό άρωμα βουτύρου που μας σπάει την μύτη στο σινεμά. Αν και δεν έχει σαφώς προσδιοριστεί ο κίνδυνος για το ευρύ κοινό, μελέτες σε ζώα συνεχίζουν να δείχνουν ότι η εισπνοή διακετύλιου μπορεί να βλάψει τους αεραγωγούς και να προκαλέσει ασθένειες των πνευμόνων. Επίσης τα περισσότερα ποπ κορν του εμπορίου και των μικροκυμάτων έχουν υδρογονωμένα ή μερικώς υδρογονωμένα έλαια, τα οποία περιέχουν επιβλαβή trans λιπαρά, που συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής νόσου και άλλες σοβαρές ασθένειες.
Ποπ κορν γίνεται που γίνεται στο σπίτι σε μια κατσορολίτσα ή σε μια συσκευή air-popper είναι οι πιο υγιεινές επιλογές.
ΥΛΙΚΑ για σπιτικό ποπ κορν:
  • 3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο.
  • 1/2 πυρήνες ποπ κορν.
  • 1/2 κουταλάκι του γλυκού φυσικό αλάτι
  • πάπρικα, ρίγανη, πιπέρι, τριμμένος βιολογικός κύβος ή διατροφική μαγιά, κακάο, κανέλλα, στέβια
ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
  1. Τοποθετήστε το λάδι και το ποπκορν σε μια μεγάλη κατσαρόλα με καπάκι.
  2. Ζεσταίνετε σε μέτρια προς δυνατή φωτιά με σκεπασμένο το καπάκι για περίπου 3 λεπτά ή μέχρι  να σταματήσουν να ακούγονται εκρήξεις.
  3. Αφαιρέστε από το μάτι, προσθέστε τα μυρωδικά, ανακατέψτε και σερβίρετε
1. http://www.scranton.edu/news/articles/2012/03/popcorn-study.shtml
2 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22978828

LEAVE A REPLY