Λίγες μέρες μένουν μέχρι να ξεκινήσει η Μ. Εβδομάδα, η κορύφωση της Σαρακοστής, που καταλήγει στο Πάσχα. Και οι προετοιμασίες για τις διακοπές ή για την γιορταστικό τραπέζι έχουν αρχίσει να σχεδιάζονται σιγά σιγά.

Άλλοι πακετάρουν βαλίτσες, άλλοι παραγγέλνουν οβελίες και οι νοικοκυρές (οι πιο πολλές) να ξεσκονίζουν βιβλία και τετράδια με συνταγές ή να χαζεύουν σε διάφορα blogs και sites τις συνταγές που παρασκευάζουν διάσημοι και μη μάγειροι.

Η γιορτή του Πάσχα έχει έντονο Ελληνικό χρώμα και η επίσκεψη στα πάτρια εδάφη είναι πάντα συνδεδεμένη με παραδοσιακές γεύσεις και εδέσματα. Που ναι μεν εύκολα μπορούν να μετατραπούν σε μια διατροφική βόμβα αλλά η δική μας συμπεριφορά και στάση μπορούν να μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε το όποιο πρόβλημα.

Και ενώ η πάγια διατροφική συμβουλή είναι το Προσέξτε αυτή τη φορά θα σας πρότεινα το Απολαύστε. Όχι για αν καινοτομήσω αλλά για να βάλουμε τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση και θέση. Ναι το Πάσχα είναι μια γιορτή στην οποία θα βρεθούμε γύρω από ένα τραπέζι, για να γιορτάσουμε με φίλους. Το πόσο θα φάμε και το πόσο θα πιούμε είναι κάτι που μπορούμε να ορίσουμε εμείς.

Όχι μετρώντας τις θερμίδες και τα κιλά της ζυγαριάς πριν ή μετά το γεύμα. Αλλά το πόσο θα θελήσουμε να επικεντρωθούμε σε αυτά που βρίσκονται πάνω στο τραπέζι ή σε αυτά που γίνονται γύρω από αυτό. Γιατί και αυτό το γιορταστικό τραπέζι είναι είναι σημείο συνεύρεσης με αγαπημένα πρόσωπα και φίλους. Μπορούμε κάλλιστα να καταναλώσουμε την ίδια ποσότητα φαγητού με αυτή που τρώμε κάθε μέρα ή σε ένα Κυριακάτικο οικογενειακό μας γεύμα. Μπορούμε όμως και να αφεθούμε καταναλώνοντας μεγαλύτερη ποσότητα τροφής απλά γιατί είναι Πάσχα.

Μπορεί να ακούγεται τετριμμένο ή πολύ φιλοσοφικό αλλά η αλήθεια είναι ότι σε κάθε γεύμα μας κάνουμε το (βιολογικά) αυτονόητο. Βάζουμε τροφή στο σώμα μας για να πάρουμε θρεπτικά συστατικά. Αυτό που αλλάζει είναι η συνθήκη, η περίσταση, η στιγμή, οι άνθρωποι που τις μοιραζόμαστε. Χαρούμενους θα μας κάνει το αστείο, το τραγούδι, ο χορός, η καλή διάθεση και η όμορφη παρέα και όχι το δεύτερο πιάτο φαγητό ή το παραπάνω αλκοόλ.

Είναι εύκολο προσέχοντας απλά πράγματα να περάσουμε όμορφα και χωρίς να επιβαρύνουμε τη διατροφή μας. Να μερικές απλές οδηγίες.

  1. Νηστέψτε. Είτε πιστεύετε είτε όχι η διαδικασία της νηστείας είναι μια απλή μέθοδος να μειώσετε σημαντικά την πρόσληψη ΚΟΡΕΣΜΕΝΩΝ λιπαρών, να αυξήσετε τη πρόσληψη φυτικών ινών και να μειώσετε κατακόρυφα τη κατανάλωση χοληστερίνης. Προσοχή το ελαιόλαδο μπορεί αν είναι ωφέλιμο μεν αλλά είναι λίπος.
  2. Ομαλή μετάβαση από τη Νηστεία στη κρεατοφαγία. Το βράδυ του Μ. Σαββάτου προτιμήστε μια μαγειρίτσα ή μια κρεατόσουπα. Μην ζορίσετε το πεπτικό σας σύστημα με πολλά λιπαρά. Η επόμενη μέρα είναι γεμάτη γεύσεις.
  3. Με μέτρο το αλάτι. Η νοστιμιά δεν είναι αναγκαίο να σου ανεβάσει την πίεση. Όσο αλατίζεις τόσο πιο πολύ νάτριο βάζεις στον οργανισμό σου.
  4. Τσιμπολόγησε γύρω από τη σούβλα. Αλλά κράτα χώρο και για το κύριο πιάτο. Καλό το γλέντι αλλά να θυμάσαι ότι το οικογενειακό τραπέζι θα είναι γεμάτο φαγητά που θα μείνουν άθιχτα αν φας πολύ πιο πριν.
  5. Άρχισε με τη σαλάτα. Το γιατί θα το καταλάβεις την επόμενη αν όχι την ίδια μέρα στη λειτουργία του πεπτικού.
  6. Απόλαυσε το αρνί (ή το κατσίκι) χωρίς ενοχές. Δείξε μια αυτοσυγκράτηση όμως και απέφυγε τη πετσούλα και τα παχιά κομμάτια.
  7. Απόλαυσε το φαγητό και μην το καταπίνεις αμάσητο. Αυτό το ενοχλητικό φούσκωμα που σε κάνει να ανοίξεις το κουμπί από το παντελόνι / ρούχο είναι εκεί (τις πιο πολλές φορές) γιατί έφαγες γρήγορα
  8. Να φας τσουρέκι ή κουλουράκια. Μια πολύ καλή εναλλακτική λύση για το πρωινό. Όχι όμως όλο το τσουρέκι και όλα τα κουλουράκια
  9. Ναι στο κόκκινο αυγό. Το αυγό δεν αυξάνει τη χοληστερίνη οπότε και το πρωί ή και το βράδυ μπορείς να βάλεις κάποιο αυγό. Προσοχή αν έχεις κάποιες ενοχλήσεις (πχ χολή)
  10. Περπάτησε. Είπαμε ήρθε η Άνοιξη.

LEAVE A REPLY

fourteen − five =