Πώς μπορείς να τα κάνεις όλα λάθος με έναν πελάτη;

Πώς μπορείς να τα κάνεις όλα λάθος με έναν πελάτη;

Comment Icon0 Comments
Reading Time Icon1 min read
Spread the love

Το τρίτο βήμα στο problem solving είναι η παρουσίαση της πρότασής μας

Πώς μπορείς να τα κάνεις όλα λάθος με έναν πελάτη; Είναι απλό. Και το έκανα συνέχεια πριν μάθω τα βήματα. Ναι, ξεκινούσα το problem solving χωρίς να ψάχνει ο άλλος για κάποια λύση (το πρώτο βήμα), χωρίς να έχω αυτοπεποίθηση (το δεύτερο) και χωρίς να ξέρω πώς να του μιλήσω (το τρίτο βήμα). Αποτέλεσμα; Μηδέν. Κάτι έπρεπε να να αλλάξω και μάλιστα γρήγορα.

Είδαμε τα δύο πρώτα βήματα σε προηγούμενες αναρτήσεις (βήμα ένα και βήμα δύο) και φτάσαμε στο τρίτο και τελευταίο σε κάποιο problem solving, τη δική μας πρόταση. Πώς, όμως, μπορούμε να κάνουμε την πρότασή μας, ώστε ο άλλος να την αντιληφθεί και να είναι δεκτικός σε αυτή; Σας έχει τύχει ποτέ να λέτε σε κάποιον κάτι, που να είναι κοινή λογική και αυτός να μην το αντιλαμβάνεται, να μην το καταλαβαίνει και να μην μπορείτε να καταλάβετε ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ;! Αυτό είναι… καλώς ήρθατε στο τρίτο βήμα!

Υπάρχουν αμέτρητες μέθοδοι που ασχολούνται με το πώς να μιλάμε στους άλλους, ώστε να μας καταλαβαίνουν. Από την αρχαία Ελλάδα ασχολήθηκαν οι επιστήμες με το πώς να κατηγοριοποιηθούν οι προσωπικότητες των ανθρώπων, για να μπορέσουν να τον κατανοήσουν και να τον προσεγγίσουν. Εφαρμογές αυτών των θεωριών βρίσκουμε στα πάντα, από θεραπευτικές μεθόδους μέχρι το μάρκετινγκ. Η ουσία τους είναι στο ότι δεν υπάρχει ένας τρόπος προσέγγισης, που να δουλεύει σε όλους τους ανθρώπους. Ορισμένοι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις με βάση το συναίσθημα της στιγμής, άλλοι με βάση τα δεδομένα, άλλοι με βάση το γεγονός και μόνο ότι κάποιος τους λέει τι να κάνουν και άλλοι πάλι γιατί εκείνοι μπορούν να επιλέξουν.

Οι αμέτρητος αριθμός των μεθόδων κατηγοριοποίησης των προσωπικοτήτων θα πει πόσο πολύ έχει απασχολήσει τους ανθρώπους το θέμα και πόσο περίπλοκο είναι! Η ουσία δεν είναι να χαθούμε στην πληροφορία, αλλά να τη χρησιμοποιήσουμε για να έρθουμε κοντά στον άλλον, να μιλήσουμε την ίδια γλώσσα, να τον καταλάβουμε και να μας καταλάβει και εκείνος. Όταν μιλάμε την ίδια γλώσσα με τον άλλο τόσο τον βοηθάμε γεφυρώνοντας την επικοινωνία και του κάνουμε τη ζωή πιο εύκολη. Είναι μια πράξη βοήθειας στον άλλο, μια πράξη αγάπης.

Δεν γίνεται να μιλάμε για δύσκολους πελάτες στο σεμινάριο στις 22 Μαΐου, χωρίς να μιλάμε και για τρόπους με τους οποίους να τους βοηθάμε να μας καταλάβουν καλύτερα. Δύσκολοι στην επικοινωνία δεν είναι μόνο αυτοί στο γραφείο. Δυσκολίες συναντάμε με τον γείτονα, με ορισμένους γονείς ή δασκάλους στο σχολείο των παιδιών, με άλλους στο ίδιο μας το σπίτι…

Το μάθημα που πήρα από τις αποτυχημένες επικοινωνίες μου στο παρελθόν ήταν ότι η επικοινωνία είναι δεξιότητα που ο καθένας μας μπορεί να μάθει. Χρειάζεται να θέλεις να μάθεις πρώτα από όλα, να πειραματιστείς, να δεις τι σου ταιριάζει, πιθανόν να κάνεις λάθη στην πορεία και να ενεργήσεις ανάλογα. Όταν θέλησα να μάθω πειραματίστηκα με όλους! Με πελάτες, με συνεργάτες, με τα παιδιά μου, είτε με τον σύντροφο της ζωής μου και σου το προτείνω ανεπιφύλακτα. Δοκιμάζοντας νέα μοτίβα επικοινωνίας, τεχνικές και αντιλήψεις, μπορείς να αλλάξεις τον τρόπο που έρχεσαι κοντά στον άλλον, να φέρεις τις σχέσεις σου σε άλλα επίπεδα, να φέρεις νέα και εξελιγμένα αποτελέσματα.

Όλοι οι άνθρωποι που θαυμάζουμε, είτε είναι επώνυμοι είτε όχι, έχουν το χάρισμα να μας μιλάνε και να τους ακούμε. Είμαστε δεκτικοί σε όσα μας λένε και τους θαυμάζουμε για αυτό. Όλοι τους είναι ηγέτες στον τομέα τους και ο κόσμος τους ακολουθεί. Οι περισσότεροι έχουν επενδύσει στην επικοινωνία τους, στη ανάπτυξη της δεξιότητάς τους αυτή, με όφελος για όλο τον κόσμο. Είναι η δική τους πράξη αγάπης, μέσω της αποτελεσματικής τους επικοινωνίας με τους διπλανούς τους.

Το ταξίδι της επικοινωνίας ξεκινάει από την απόφαση του καθενός να θελήσει να έρθει κοντά στον άλλον. Είναι μια πράξη αγάπης. Αν είσαι έτοιμος ή έτοιμη να πάρεις την απόφαση να έρθεις κοντά στον άλλον, θα είναι χαρά μου να τα πούμε διαδικτυακά στις 22 Μαΐου και τιμή μου να γνωριστούμε. Αν πάλι χρειάζεσαι χρόνο ν’ αποφασίσεις, το καταλαβαίνω. Σκέψου μόνο αν αναβάλλοντας μια απόφαση συνεχώς, αυτό σε πηγαίνει πιο κοντά στα αποτελέσματα που θέλεις να φέρνεις και στις σχέσεις που θέλεις να αναπτύσσεις. Όπως και να έχει, η απόφαση είναι δική σου.

Συντάκτης Άρθρου

Share this article

Related Posts