10 ακατάλληλες μέθοδοι απώλειας βάρους που πρέπει να αποφεύγετε.

Η σωστή διατροφή και η απώλεια βάρους είτε όταν πρόκειται για αισθητικούς λόγους είτε όταν πρόκειται για λόγους υγείας, βρίσκεται σχεδόν πάντα στα κορυφαία θέματα συζητήσεων σε παρέες, τηλεόραση και περιοδικά.

Συχνά ακούμε για προιόντα και κρέμες αδυνατίσματος , δίαιτες που υπόσχονται εγγυημένα αποτελέσματα σε μόλις 1 εβδομάδα, δίαιτες με αποκλεισμό τροφίμων (πχ ψωμί ), δίαιτες που απουσιάζει τελείως η στερεή τροφή και βασίζεται σε χυμούς φρούτων και λαχανικών ή για “μαγικά” βότανα και καφέ που “καίνε” το λίπος ενώ συνεχίζουμε να τρώμε ότι θέλουμε.

Ανορθόδοξες δίαιτες οι οποίες προωθούνται από την τηλεόραση, τις εφημερίδες και τα περιοδικά προβάλλονται σε καθημερινή βάση. Η βιομηχανία αδυνατίσματος που έχει στηθεί έχει έσοδα δισεκατομμυρίων και τα βιβλία διαίτης βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων ανάμεσα σε άλλα βιβλία. Όμως πολλές φορές αυτές οι ανορθόδοξες δίαιτες προωθούνται από άτομα που δεν είναι ειδικοί ή με κανέναν τρόπο εκπαιδευμένοι να προσφέρουν αυτές τις πληροφορίες. Επίσης, επειδή η απώλεια βάρους μπορεί να είναι ανθυγιεινή, αυτές οι δίαιτες μπορεί να αποβούν ακόμα επικίνδυνες για την υγεία του ατόμου που θα την ακολουθήσει.
Ας δούμε τις πιο γνωστές ακατάλληλες μεθόδους αδυνατίσματος

Χρήση σάουνας ή χαμάμ : χρησιμοποιείται συχνά από γυναίκες ως μέσο να χάσουν βάρος και να μειώσουν το λίπος χωρίς γυμναστική. Η απώλεια που τυχόν μπορεί να διαπιστώσετε στους πόντους σας δεν είναι τίποτα παραπάνω από απώλεια υγρών και σε καμία περίπτωση λίπους. Η απώλεια νερού επανακτάται μόλις αναπληρωθούν (ξαναγεμίσουν) τα υγρά του σώματος και υπάρχει κίνδυνος αφυδάτωσης και απώλειας ηλεκτρολυτών.

Ασκήσεις στη ζέστη με βαριά ρούχα: για να «φύγουν τα κιλά με τον ιδρώτα» όπως συχνά λένε. Όπως και στην σάουνα έτσι και εδώ η απώλεια πόντων έχει να κάνει με την απώλεια νερού από το σώμα. Το λίπος δεν είναι δυνατό να φύγει από τους πόρους του δέρματος.

Τεχνικές περιτυλίγματος του σώματος (body wrap): όπου η απώλεια βάρους και σε αυτή την περίπτωση είναι η απώλεια νερού.

Κρέμες αδυνατίσματος : Οι περισσότερες γυναίκες έχουν χρησιμοποιήσει κάποια κρέμα για αδυνάτισμα, η αλήθεια είναι όμως ότι καμιά από τις κρέμες αυτές δεν είναι δυνατό να περάσει το δέρμα και να φτάσει στον λιπώδη ιστό και να προκαλέσει μείωσή του. Αντίθετα μπορεί να προκαλέσει συμφόρηση αίματος στην περιοχή και να δημιουργήσει δερματολογικά προβλήματα.

Τοπικό αδυνάτισμα: Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους της διατροφής. Συγκεκριμένα προτείνεται η εκγύμναση στοχευμένων σημείων του σώματος για μείωση του λίπους σε αυτήν την περιοχή. Στην πραγματικότητα όμως δεν υπάρχει τοπικό αδυνάτισμα. Η απώλεια λίπους διαχέεται σε όλο το σώμα και σχεδόν σε όλους τους ιστούς. Κάνοντας ισορροπημένη διατροφή επιτυγχάνεται η καύση του λίπους από εκεί που κάθε άτομο έχει το μεγαλύτερο αριθμών λιποαποθηκών . Αυτό δεν σημαίνει ότι το άτομο δεν θα χάσει πόντους και σε άλλα μέρη του σώματος αλλά η μεγαλύτερη απώλεια θα είναι από το συγκεκριμένο σημείο.

Μασάζ για την κυτταρίτιδα :Η κυτταρίτιδα είναι συσσωρευμένο λίπος. Χάνοντας λίπος από όλο το σώμα θα μειωθεί και στα σημεία που έχει συσσωρευτεί περισσότερο. Το μασάζ δεν βοηθάει στην μείωση του λίπους παρά μόνο στην χαλάρωση των μυών μετά την γυμναστική και την κυκλοφορία του αίματος.

Ζώνες δόνησης, ηλεκτρικοί διεγέρτες :όπου υπάρχει λίγη ή καθόλου κατανάλωση ενέργειας από το άτομο , η μείωση πόντων δεν είναι εφικτή. H ηλεκτρική διέγερση έχει στόχο την ενεργοποίηση των μυών στα σημεία όπου επικεντρώνεται η απώλεια λίπους. Η διέγερση αυτή όμως δεν γίνεται να μειώσει το σωματικό λίπος. Όταν δεν καταναλώνουμε θερμίδες μέσω της άσκησης(ενεργητική γυμναστική) δεν είναι εφικτό να μειωθεί το λίπος του σώματος.

Οι πολύ χαμηλές σε θερμίδες δίαιτες :Συχνά χρησιμοποιούνται για γρήγορη απώλεια βάρους σε ασθενείς με σοβαρού βαθμού παχυσαρκία (VLEDs-Very Low Energy Diets). Είναι τυπικά συνυφασμένες με νοσοκομεία και άτομα που κάνουν αυτές τις δίαιτες παρακολουθούνται από ιατρούς, διαιτολόγο και ομάδα ιατρικού προσωπικού. Ωστόσο, ο κίνδυνος χρήσης τέτοιων δίαιτων από άτομα που απλά θέλουν να χάσουν κάποια κιλά αποτελεί ρίσκο για την υγεία τους. Αμφισβητείτε ακόμη, αν μπορούν τα άτομα αυτά να διατηρήσουν το χαμένο σωματικό βάρος μόλις επιστρέψουν σε κανονική διατροφή.

Μονοφαγικές ή χημικές δίαιτες: Οι δίαιτες αυτές υπόσχονται άμεσα αποτελέσματα σε μόλις 1 μήνα με μεγάλη απώλεια βάρους.Προτείνουν την κατανάλωση κρέατος με σαλάτα και αποκλείουν την κατανάλωση κάποιων θρεπτικών συστατικών (συνήθως υδατάνθρακες) απαγορεύοντας την κατανάλωση μιας ολόκληρης και πολύ σημαντικής ομάδας τροφίμων όπου είναι τα δημητριακά και τα αμυλούχα τρόφιμα. Το αποτέλεσμα τους είναι:

α) τα άτομα που τις ακολουθούν λόγω της στέρησης παρουσιάζουν μεγαλύτερα επεισόδια υπερφαγίας και οδηγούνται στο φαινόμενο “γιο-γιο” (αυξομειώνουν συνεχώς το βάρος τους)

β) Η μείωση βάρους προέρχεται από μείωση των υγρών του σώματος και της μυικής μάζας και όχι από το λιπώδη ιστό που είναι και το επιθυμητό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την πτώση του βασικού μεταβολισμού που καθιστά πολύ δύσκολη την διατήρηση της απώλειας καθώς και την μείωση βάρους στο μέλλον.

γ) επιπτώσεις στην υγεία με πολλά συμπτώματα όπως ζαλάδες, αύξηση χοληστερίνης, αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγεικών νοσημάτων κ.α .

Δίαιτες με “ειδικά βότανα και καφέ”: Τα συγκεκριμένα προιόντα υπόσχονται μείωση βάρους και καύση του λίπους απλά με την κατανάλωσή τους, χωρίς τα άτομα να αλλάξουν διατροφικές συνήθειες. Πράγμα που πρακτικά δεν ισχύει. Δεν υπάρχει κανένα ΄΄μαγικό΄’ ρόφημα καφέ ή βοτάνο που να αντικαθιστά την ισορροπημένη διατροφή και να προκαλεί μείωση του λίπους χωρίς το άτομο να αλλάξει την διατροφική του συμπεριφορά και την άσκηση του.

Πως μπορεί κάποιος που επιθυμεί να χάσει βάρος να γνωρίζει ποιες μέθοδοι είναι κατάλληλες και ποιες όχι;

Συνήθως οι ακατάλληλες μέθοδοι προτείνονται από άτομα τα οποία δεν είναι ειδικοί σε θέματα διατροφής και άσκησης απλά προωθούν τους συγκεκριμένους τρόπους αδυνατίσματος.
Η απότομη απώλεια βάρους δεν προτείνεται καθώς είναι επικίνδυνη για την υγεία σας.

Είναι σημαντικό να γνωρίζεται ότι κανένα τρόφιμο , ρόφημα ή προιόν δεν μπορεί να βοηθήσει στην μείωση βάρους και στην καύση λίπους αν δεν αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες. Αποφύγετε τις μονοφαγικές δίαιτες και δίαιτες με πολλές στερήσεις καθώς και προιόντα που κάνουν “θαύματα’’.
Καλό θα ήταν να συμβουλεύεστε διαιτολόγο για θέματα διατροφής καθώς κάθε άτομο έχει διαφορετικές ενεργειακές ανάγκες, για να χάσει βάρος διατηρώντας την υγεία του.

Μην αφήνεται κανέναν να εκμεταλλεύεται την ανάγκη σας για αδυνάτισμα και τα χρήματά σας.

LEAVE A REPLY

three + five =