Η γνωστή σε όλους παροιμία, αυτή που περισσότερο μοιάζει να εστιάζει στην οκνηρία και όχι στην αναβολή, ταιριάζει γάντι στην υπόθεση δίαιτα. Γιατί όπως όλοι ξέρουμε πολύ καλά η πιο διάσημη δίαιτα είναι αυτή που ξεκινάει αύριο. Όμως το αύριο δεν έρχεται ποτέ.

Μην αφήνεις για αύριο αυτό που μπορείς να κάνεις σήμερα.

Ακολουθούν συνηθισμένες προτάσεις. Δεν είναι σημάδι αδυναμίας αλλά πιθανότατα έλλειψη απόφασης και ίσως υπερεκτίμησης των δυνατοτήτων.

“Το έχω ξανακάνει”

Ναι το έχεις ξανακάνει αλλά πριν από αρκετό καιρό Το ότι είχε αποτέλεσμα είναι κάτι θετικό ΑΛΛΑ πιθανότατα γύρισες πίσω σε (αρκετές ή κάποιες) λάθος συμπεριφορές με όλα τα αρνητικά αποτελέσματα. Η προηγούμενη προσπάθεια μπορεί να σου πρόσφερε εμπειρία αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι και αυτόματα θα υπάρξει πάλι αποτέλεσμα. Αυτό θα προκύψει όταν ξεκινήσει η προσπάθεια με μεγαλύτερη όμως προσήλωση και προσοχή

“Ας βγούμε σήμερα και ξεκινώ από αύριο”

Ποιος είπε ότι η έξοδος για φαγητό είναι εκτός προγράμματος; Ή ότι όταν βρίσκεσαι σε πρόγραμμα διατροφής δεν μπορείς να απολαύσεις ένα γεύμα με φίλους σε κάποιο εστιατόριο; Το αντίθετο μάλιστα. Εφόσον έχεις μπει σε ένα πρόγραμμα και ακολουθείς τους ελάχιστους τυπικούς κανόνες, μπορείς να διαχειριστείς καλύτερα το φαγητό έξω χωρίς άγχος αλλά και χωρίς υπερβολές.

“Να περάσει το Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα ξεκινάμε”

Μια ακόμα αιτία αναβολής σε λάθος βάση και με λάθος πλαίσιο. Οι μη εργάσιμες μέρες μπορούν κάλλιστα να αποτελέσουν το κατάλληλο χρονικό σημείο και για να γίνουν οι σωστές αγορές αλλά και για να μπει κάποιος απερίσπαστος από τρέχοντα ζητήματα της καθημερινότητας σε πρόγραμμα διατροφής. Είναι ίσως η πιο βολική στιγμή για σχεδιασμό, οργάνωση αλλά και για μαγείρεμα. Ειδικά για όσους έχουν πρόβλημα χρόνου στη ροή της εβδομάδας. Με σωστό προγραμματισμό την Κυριακή μπορείς να ετοιμάσεις το φαγητό και για επόμενες μέρες.

“Ας οργανωθώ πρώτα και μετά ξεκινάμε”

Να οργανωθεί τι; Με ποιο πρόγραμμα; Και σε ποιο βάθος χρόνου; Όπως έχω ξαναπεί, ένα πρόγραμμα διατροφής είναι πολλά περισσότερα από μια διατροφική σύσταση. Ακολουθώντας ένα πλάνο, ένα οδικό διατροφικό χάρτη μπορείς να πετύχεις και οικονομία αλλά και πιο καλή οργάνωση. Φυσικά η υπεκφυγή αυτή, παραπέμπει την δράση σε ένα απώτερο μέλλον και στη πράξη ακυρώνει τη λήψη της απόφασης. Πέρα από αυτό ανοίγει και την πόρτα σε άλλες δικαιολογίες όπως, μου λείπουν τα υλικά, δεν έχω κατσαρόλα, πρέπει να πάρω άλλα σκεύη μεταφοράς και αποθήκευσης κλπ.

Η απόφαση

Η αλήθεια είναι ότι πρώτα από όλα χρειαζόμαστε μια απόφαση. Μια ισχυρή επιθυμία για αλλαγή. Πάνω σε αυτή δομείται το σχέδιο, το πλάνο μετάβασης από την μία φάση στην άλλη. Που μπορεί στην εφαρμογή του να υπάρξουν λάθη ή και παραλείψεις. Όμως η απόφαση είναι αυτή που τελικά οδηγήσει στην διόρθωση και στη ρύθμιση.

Μπορείτε λοιπόν να αφήσετε την αναβολή… για αργότερα