νέος χρόνος, νέοι στόχοι

Η αρχή της χρονιάς σηματοδοτεί νέα ξεκινήματα και κυρίως για θέματα που αφήσαμε πίσω το τελευταίο μισό της προηγούμενης χρονιάς. «Φέτος θα βελτιώσω τα αγγλικά μου, θα μάθω να χορεύω, θα αλλάξω κουρτίνες, θα κόψω τις κακές παρέες και συχνά… θα αρχίσω δίαιτα! Θα τα καταφέρω!»

Η δίαιτα όμως είναι η λύση; 

Γενικά ο όρος δίαιτα, είναι άρρηκτα συνυφασμένος με τον περιορισμό. Περιορισμό στην τροφή, στο ποτό αλλά και στις κοινωνικές υποχρεώσεις.

Μήπως πρέπει να το δεις αλλιώς;

Δραστικές αλλαγές φέρνουν και δραστικά αποτελέσματα. Κανένας όμως δεν κατάφερε να ζήσει πάνω από 2-3 μήνες με περιοριστικά μέτρα. «Δεν θα ξαναφάω σουβλάκι! Δεν θα πιώ ποτέ ξανά κοκτέιλ και όσο για τα γλυκά…  μακριά, απαγορεύονται!»

Με αυτή τη μέθοδο και λίγο κίνηση, μπορεί μεν να χάσεις 8 κιλά (αμφιβόλου προελεύσεως), αλλά σε λίγο καιρό θα τα ξαναπάρεις. Και γιατί; Γιατί δεν έμαθες ποτέ να τρως σωστά!

Ας δούμε 10 απλούς τρόπους

για να αλλάξεις φέτος την διατροφή σου με επιτυχία και να σε βρει το καλοκαίρι με το σώμα που ονειρεύεσαι.

  1. Το αργότερο δύο ώρες μετά το πρωινό ξύπνημα, το σώμα σου χρειάζεται πρωινό. Συνδύασε τις τροφές σωστά και επέλεξε, ανάλογα με το χρόνο που διαθέτεις το κατάλληλο για σένα.
    Γάλα με λίγα λιπαρά, δημητριακά ολικής άλεσης (ή ακόμα και μια μπάρα δημητριακών) και ένα μικρό φρούτο. Αν είσαι βιαστικός, προετοίμασε από βραδύς ένα τοστ και πάρε και ένα κουτάκι χυμό χωρίς ζάχαρη από το δρόμο. Ορίστε λοιπόν, μόλις έκανες μια καλή αρχή και κέρδισες χωρίς υπερβολές το 50% της ορθής διατροφικής πολιτικής
  2. Μην περιμένεις να γυρίσεις από τη δουλειά για να φας. Φρούτα, κριτσίνια κράκερ και άλλα σνακ είναι σύμμαχοι. Οργάνωσε το συρτάρι σου, τσίμπα 1-2 σνακ κάθε 2-3 ώρες και δεν θα φας 2 πιάτα φαγητό όταν γυρίσεις σπίτι!
  3. Σχολάς αργά; Κανένα πρόβλημα! Σαλάτα απο το κυλικείο ή από το σπίτι σε συνδυασμό με πρωτεΐνη (κοτόπουλο, ένα μπιφτέκι από το προηγούμενο βράδυ, λίγο τυρί ή τόνος) και 1-2 κρίθινα παξιμαδάκια (από το μαγικό συρτάρι) και έτοιμο το μεσημεριανό! Και ο ντάκος αποτελεί μια θρεπτική και χορταστική λύση.
  4. Ενυδατώσου… και βελτίωσε την απόδοσή σου και την ψυχική σου διάθεση. Ένα μπουκάλι νερό κάθε μέρα πάνω στο γραφείο, στη θήκη του αυτοκινήτου ή στην τσάντα θα σου λύσει το πρόβλημα.
  5. Απέφυγε τα trans λιπαρά οξέα. Δηλαδή, έτοιμες σάλτσες, πατατάκια και άλλα συσκευασμένα. Η κατανάλωση ψαριού 2 φορές την εβδομάδα επιβάλλεται! Εκτός από τα καλά λιπαρά οξέα που θα προσλάβεις, οι θερμίδες που προσφέρει στο σώμα σου είναι ελάχιστες. Μήπως να εμπλουτίσεις τις μαγειρικές σου γνώσεις έτσι ώστε η παρασκευή του να ταιριάζει με τα γευστικά σου θέλω;
  6. Κινήσου! Περπάτα προς τη δουλειά, ανέβα τις σκάλες στο μετρό, σήκω 5 φορές για να γεμίσεις το ποτήρι σου από τον ψύκτη. Διάβασα πρόσφατα σε μια έρευνα, ότι αν βάζεις κάθε μέρα τις κάλτσες σου όρθιος, στο τέλος του χρόνου μπορεί να έχεις χάσει ένα κιλό. Έτσι λειτουργεί η φυσική δραστηριότητα, αθροιστικά. Συχνά πολλοί απογοητεύονται, νομίζοντας ότι με ένα μήνα γυμναστήριο θα αλλάξει το σώμα τους ριζικά. Όταν κάποιος δεν έχει γυμναστεί τα τελευταία 15 χρόνια, δεν μπορεί να έχει θεαματικά αποτελέσματα σε ένα μήνα. Μην απογοητεύεστε όμως, γιατί το σώμα έχει τη διάθεση να αλλάξει αν κάποιος γυμνάζεται και τρώει σωστά. Και αν το γυμναστήριο σαν κάνει να πλήττετε, τότε δοκιμάστε να χορέψετε ή μαζέψτε ξανά την παρέα του σχολείου και πηγαίνετε για μπάσκετ!
  7. Μην στερείσαι! Μην αποκλείεις καμία ομάδα τροφίμων! Δεν υπάρχουν τρόφιμα και συνδυασμοί που παχαίνουν, συνήθως οι μερίδες δημιουργούν το πρόβλημα. Επίσης έρευνες δείχνουν ότι αν κάποιος περιορίζει σημαντικά ορισμένα τρόφιμα, μετά από σύντομο χρονικό διάστημα, θα καταφύγει σε υπερκατανάλωση αυτών.
  8. Μην αποφεύγεις το βραδινό. Αν το μεσημεριανό σου γεύμα ήταν ελαφρύ, τότε μπορείς να καταναλώσεις ακόμα και μια μερίδα κοτόπουλο με πατάτες χωρίς πρόβλημα. Φυσικά προσπάθησε αυτό να προηγείται τουλάχιστον 2 ωρών από την κατάκλιση.
  9. Κοιμηθείτε τουλάχιστον 6 συνεχόμενες ώρες αν θέλετε να έχετε επιτυχία. Το σώμα χρειάζεται ξεκούραση και οι μεταβολικές διεργασίες απαιτούν ενέργεια. Αν δεν ξεκουράζεστε επαρκώς το αποτέλεσμα δεν θα είναι το επιθυμητό.
  10. Εξετάσεις κάνατε; Η οικονομική κρίση έχει ωθήσει πολλούς στην παραμέληση της υγείας τους. Μια φορά το χρόνο επιδιώκετε έναν γενικό και βιοχημικό έλεγχο και αν έχετε θυρεοειδή καλό είναι να επαναλαμβάνετε κάθε 6 μήνες. Απευθυνθείτε στον γιατρό σας και εκείνος θα σας κατευθύνει κατάλληλα.

Μήπως ήρθε η ώρα;

Και αν όλα τα παραπάνω τα έχετε προσπαθήσει… τότε ίσως ήρθε η ώρα να απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία πτυχιούχο Διατροφολόγο – Διαιτολόγο. Καμιά φορά, ακόμα και 2 επισκέψεις είναι ικανές να αλλάξουν την ζωή κάποιου. Και αν έχετε πάει στο παρελθόν και κάτι δεν πήγε καλά… επανεξετάστε το ζήτημα. Συνήθως η κακή ψυχολογία, η πίεση απο τον σύντροφο ή την οικογένεια μπορεί να αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα. Διευθετήστε, ορίστε προτεραιότητες και ξεκινήστε. Να θυμάστε ότι ο Διαιτολόγος σας είναι εκεί για να σας συναντήσει όσες φορές το έχετε ανάγκη. Σκεφτείτε πως αν αρρωστήσετε σήμερα θα πηγαίνατε στον παθολόγο. Αν σας συμβεί πάλι σε ένα δίμηνο, δεν θα πηγαίνατε από ντροπή;

Καλή αρχή και καλή χρονιά!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

sixteen + 19 =