Οι βάσεις εισαγωγής για το πανεπιστήμιο ανακοινώθηκαν και ήδη αρκετοί φοιτητές ετοιμάζουν τις αποσκευές τους προκειμένου να ζήσουν μόνοι τους, την περιβόητη φοιτητική ζωή σε μια άλλη πόλη. Ανάμεσα στις κάθε λογής ανησυχίες που έχει η μαμά για το παιδί που σύντομα θα αποχωριστεί είναι και η διατροφή του.

Κάθε φοιτητής λοιπόν πριν ανοίξει τα φτερά για τις σπουδές του καλό θα ήταν να αφιερώσει λίγο χρόνο πριν ώστε να μάθει να μαγειρεύει κάποια απλά και βασικά γεύματα και να εφαρμόζει τις αρχές της υγιεινής διατροφής.

Ένα βιβλίο με απλές συνταγές θα ήταν ένα καλό και χρήσιμο δώρο σε έναν επικείμενο φοιτητή.

Η απομάκρυνση από το σπίτι και την κουζίνα της μαμάς καθώς και η έλλειψη προγράμματος πολλές φορές οδηγούν σε μια διατροφή ανεπαρκή σε θρεπτικά συστατικά.

Οι περισσότεροι φοιτητές επιλέγουν φαγητό εκτός σπιτιού και ειδικά το φαγητό τύπου “fast – food” πολλές φορές αμφιβόλου ποιότητας. Από τη διατροφή των περισσοτέρων λείπουν φαγητά όπως το ψάρι, τα όσπρια και τα λαδερά. Ακόμα και αυτοί που τρώνε σπίτι συχνά επιλέγουν προμαγειρευμένα γεύματα ενώ η σαλάτα σπάνια βρίσκεται στο τραπέζι τους.

Αποδεδειγμένα οι άνθρωποι που τρώνε συχνά γεύματα έκτός σπιτιού εμφανίζουν συχνότερα παχυσαρκία και έχουν υψηλότερα ποσοστά λιπιδίων στο αίμα με ότι αρνητικές συνέπειες συνεπάγεται αυτό!

Βασικές οδηγίες Διατροφής για φοιτητές

Ένα καλό πρωινό είναι πάντα απαραίτητο πριν ξεκινήσετε από το σπίτι. Μην αρκεστείτε μόνο στον καφέ. Μπορεί κανείς να επιλέξει γάλα με δημητριακά ή λίγο ψωμί με μέλι ή 1 αυγό βραστό φρυγανιές και λίγο χυμό.

Καλό θα είναι να μη μένουμε για πολλές ώρες νηστικοί, οπότε ενδιάμεσα θα μπορούσε κάποιος να καταναλώσει ένα σάντουιτς με γαλοπούλα τυρί και λαχανικά ή με τόνο. Μια επίσης καλή ιδέα είναι τα σνακ δημητριακών, τα κρακεράκια σικάλεως ή ένα κουλούρι με σουσάμι.

Γυρνώντας στο σπίτι κουρασμένοι από τη σχολή είναι σαφώς προτιμότερο να ετοιμάσει κανείς ένα εύκολο σπιτικό γεύμα αντί να σηκώσει το τηλέφωνο και να παραγγείλει. Ένα βιβλίο με απλές συνταγές ίσως να σας φαινόταν χρήσιμο.  Άλλωστε, δεν παίρνει πάνω από 15 λεπτά να ετοιμαστεί μια σπιτική μακαρονάδα με σάλτσα φρέσκιας ντομάτας, ενώ θα χρειαστούν τουλάχιστον 20 λεπτά μέχρι να φτάσει το “delivery” στο σπίτι σας.

Ακόμα όμως και αν παραγγείλει κάποιος φαγητό από έξω μπορείτε να επιλέξει ένα σχετικά πιο ελαφρύ και ισορροπημένο γεύμα.

Για παράδειγμα ένα γεύμα αποτελούμενο από μια κυπριακή πίτα με σουβλάκι και σαλάτα εποχής περιέχει σαφώς λιγότερες θερμίδες και λίπος από μια πίτα με γύρο και πατάτες.

Αν όμως τελικά δεν τα καταφέρνετε καθόλου με τη μαγειρική αναζητήστε στη γειτονιά σας ένα εστιατόριο που να φτιάχνει μαγειρευτά φαγητά, όπως όσπρια και λαδερά γιατί σε καμία περίπτωση δεν πρέπει αυτά να λείπουν από τη διατροφή σας όσο θα βρίσκεστε μακριά από την κουζίνα της μαμάς.

Το ψυγείο του φοιτητή θα πρέπει να είναι εφοδιασμένο  με φρούτα, λαχανικά και γιαούρτια με χαμηλά λιπαρά. Αποτελούν ιδανική λύση για απογευματινό σνακ.

Ένα τρωτό σημείο της διατροφής των φοιτητών είναι το βραδινό γεύμα.

Συχνά επιλέγουν φαγητό από έξω το οποίο συνοδεύουν με αναψυκτικά και αλκοόλ. Η κατανάλωση αλκοόλ σε συνδυασμό με ένα λιπαρό γεύμα μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες στη ζυγαριά. Αντιθέτως μια σαλάτα από φρέσκα λαχανικά και λίγο κοτόπουλο ή τόνο, 1 γιαούρτι με φρουτοσαλάτα και λίγους ανάλατους ξηρούς καρπούς ή 1 κριθαρένιο παξιμάδι με ντομάτα και τυρί είναι εύκολες, γρήγορες και υγιεινές επιλογές.