Ελληνικά Παραδοσιακά τρόφιμα

Ξέρατε οτι υπάρχουν τρόφιμα που είναι πλούσια σε προβιοτικά;

Η ελληνική παράδοση, έχει να συμβάλλει με τρία διαφορετικά τρόφιμα που οι παπούδες μας τα θεωρούσαν βασικά συστατικά της καθημερινής διατροφής.

  1. Γιαούρτι: αν δεν είχατε μαντέψει ήδη τον πρώτο εκπρόσωπο της λίστας, τότε σίγουρα στα υπόλοιπα δεν πάει το μυαλό σας. Το τελικό προιόν που φτάνει ευκολα στο καθημερινό σας τραπέζι, είτε σαν μέρος του γεύματος σας, είτε σαν μεμονωμένο γεύμα, είναι η τροφή που καταναλώνεται συχνότερα στον πλανήτη και είναι πλούσια σε προβιοτικά. Τα προβιοτικά συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και προάγουν την παραγωγή εντερικώνα ντισωμάτων.
  2. Προζύμι: Το προζύμι είναι αυτό που δίνει την χαρακτηριστική γεύση στο ψωμί και συμβάλλει στην συντήρησή του. Ουσιαστικά δεν είναι τίποτα άλλο απο μια αποικία γαλακτοβάκιλων που την “προσθέτουμε” όταν ζυμώνουμε ψωμί. Οι γαλακτοβάκιλοι αποικούν ήδη πάνω στο αλεύρι που θα χρησιμοποιήσετε για το ψωμί, εσείς όμως δημιουργήτε τις κατάλληλες συνθήκες για να πολλαπλασιαστούν. Ένα δυνατό προζύμι, χρειάζεται περίπου 3 μέρες για να δημιουργηθεί, προσθέτοντας μόνο αλεύρι και νερό και αφήνοντας τη ζύμη να “ξεκουραστεί” ανάμεσα στα ζυμώματα.
  3. Λάχανο τουρσί: όχι, μην πάει ο νούς σας σε αυτό που τρώμε την Καθαρά Δευτέρα με το ξύδι. Το παραδοσιακό λάχανο τουρσί, φτιάχνεται μόνο με θαλασσινό αλάτι και λίγο λεμόνι. Πρόκειται για μια διαδικασία που την ξέρουν καλά στη Βόρειο Ελλάδα, καθώς συνηθίζουν να συντηρούν και άλλα λαχανικά με αυτό τον τρόπο. Η αναλογία αλατιού για κάθε κιλό λάχανου δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 20 γραμμάρια. Αφού προσθέσετ το αλάτι στο ψιλοκομμένο λάχανο και το ζουλήξετε  έτσι ώστε να χάσει τους χυμούς του, προσθεσε λεμόνι και γεμίστε αποστειρωμένα βάζα με καπάκι που δεν επιτρέπει τη διέλευση του αέρα. Μετά απο 2-3 μέρες θα δείτε το λάχανο να “αφρίζει” και σε λίγες μέρες το προβιοτικό συνοδευτικό των γευμάτων σας, θα ειναι έτοιμο!

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ