Η  ισορροπημένη  διατροφή  με τη  σωστή  ενυδάτωση  είναι  δύο εξίσου  σημαντικοί  παράγοντες  για  την  υγεία  και  την  ευεξία  μας.

Η  βασικότερη  πηγή  ενυδάτωσης  είναι  το νερό.

Το  νερό  είναι  το  σημαντικότερο  στοιχείο  του  οργανισμού  αφού  κάθε  κύτταρό  του  αποτελείται  κατά  80%  από  νερό. Περίπου  τα  2/3  του  σώματός  μας  είναι  νερό. Η  βιολογική  σημασία  του  νερού  είναι  μεγάλη,  και  αυτό  γιατί μεταφέρει  τα  θρεπτικά  συστατικά  στους  ιστούς  και  απομακρύνει  τις  άχρηστες  ουσίες, συντελεί  στη  διατήρηση  της  φυσιολογικής  θερμοκρασίας  του  σώματος, είναι  πολύ  καλός  διαλύτης καθώς  διαλύει  πολλά  θρεπτικά  συστατικά, συμμετέχει  σε  πολλές  μεταβολικές  διαδικασίες και χρησιμοποιείται  ως  λιπαντικό  στην  πέψη  με  τη  μείωση  των  τριβών  στο  γαστρεντερικό  σωλήνα.

Συμπτώματα  από τη μη  σωστή  ενυδάτωση  

Ακόμα  και  ένα  πολύ  μικρό  ποσοστό  αφυδάτωσης  του  οργανισμού  μας, όπως  δείχνουν  πολλές  έρευνες, έχει  ως  αποτέλεσμα  να  προκαλεί  έλλειψη  συγκέντρωσης, αδύναμη  μνήμη, μειωμένη  απόδοση, πονοκέφαλο  και  κούραση.

Ένα  άλλο  σύμπτωμα  της  αφυδάτωσης  είναι  το  χρώμα  των  ούρων  μας. Τα  ούρα  μας  θα  πρέπει  να  έχουν  διάφανο  χρώμα  και όχι  έντονο  κίτρινο, το  κίτρινο  χρώμα  σημαίνει  ότι  δεν  καταναλώνουμε  πολλά  υγρά  και  σιγά  σιγά  μπορεί  να  οδηγηθούμε  σε αφυδάτωση  του  οργανισμού.

Τι  πρέπει  λοιπόν  να  κάνουμε  για  να  μη  φτάσει  ο  οργανισμός  σε  αυτό  το  σημείο;

Το  σώμα  μας όμως  δεν  έχει  την  ικανότητα  να  αποθηκεύσει  νερό γι’ αυτό  και  η  ποσότητα  που  αποβάλλεται  μέσω  των  ούρων  και  του  ιδρώτα  μέσα  σε  ένα  24ώρο  θα  πρέπει  να  αναπληρώνεται  στη  διάρκεια  της  ημέρας.

Οι  καθημερινές  απαιτήσεις  ενός  οργανισμού  σε  νερό διαφοροποιούνται  ανάλογα  με  την  ηλικία, το  φύλο, το  βάρος ,τη  φυσική  δραστηριότητα αλλά  και  διάφορους  εξωτερικούς  παράγοντες  όπως  είναι  οι  καιρικές  συνθήκες.

Με  βάση  λοιπόν  τα  παραπάνω  όταν  κάποιος  γυμνάζεται  είναι  αυτονόητο  λόγω  της  εφίδρωσης  να  χρειάζεται  περισσότερο  νερό όπως  και  τους  θερινούς  μήνες βασική  μας  προτεραιότητα  είναι  η  κατανάλωση  νερού  για  να  αποφύγουμε τυχόν  συμπτώματα  αφυδάτωσης.

Πόσο  νερό  πρέπει  να  καταναλώνει  κάποιος  ημερησίως;

Το  νερό  που  πρέπει  να  καταναλώνει  κάποιος  είναι κατά  προσέγγιση  2,5 λίτρα  για  τους  άνδρες  και  2  λίτρα  για  τις  γυναίκες. Όμως  νερό  έχουν  και  διάφορα  τρόφιμα  που  προσλαμβάνουμε  καθημερινά  με  τη  διατροφή  μας.

Τέτοια  τρόφιμα  πλούσια  σε  νερό  είναι:

Φρούτα: κυρίως  το  πορτοκάλι, το  καρπούζι, τα  σταφύλια

Λαχανικά: κυρίως  το  αγγούρι και το  μαρούλι

Γαλακτοκομικά: κυρίως  το  γάλα και το γιαούρτι

Επίσης  νερό  παίρνει  ο  οργανισμός  μας  και  από  τις σούπες και από μη αλκοολούχα  ροφήματα  που  καταναλώνουμε όπως  το  γάλα, οι  χυμοί, ο  καφές  το  τσάι, τα  αναψυκτικά  κ.α.

Οι απόψεις για τον καφέ διίστανται, καθώς πολλοί πιστεύουν  ότι  προκαλεί  αφυδάτωση  λόγω  της  διουρητικής  δράσης  της  καφεΐνης, ενώ άλλα δεδομένα υποστηρίζουν πως η  διουρητική  δράση  είναι  ήπια  και  παροδική  και  δε  μπορεί  να  οδηγήσει  τον  οργανισμό  σε  αφυδάτωση.