Γιατί να είναι δύσκολη η επόμενη μέρα μετά το Χριστουγεννιάτικο γιορτινό τραπέζι;

Διανύουμε την περίοδο των Χριστουγέννων και τα γλυκά εδέσματα έχουν αρχίσει να στέκονται επιδεικτικά πάνω στο τραπέζι, ενώ οι προετοιμασίες για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι και το ρεβεγιόν έχουν αρχίσει να δίνουν και να παίρνουν. Και επειδή η γιορτή για τον Έλληνα είναι αδιαμφισβήτητα συνυφασμένη με το καλό φαγητό και ποτό, τα «λάθη» στην διατροφή μας δεν είναι δύσκολο να λείψουν κατά τις γιορτές..

Πολλές φορές μετά από ένα πλούσιο γιορτινό τραπέζι, αφήνουμε τον εαυτό μας νηστικό για το υπόλοιπο της  ημέρας…

Τρώγοντας κάτι παραπάνω ή και πολύ παραπάνω από το σύνηθες αποφασίζουμε να μην καταναλώσουμε τίποτα για το υπόλοιπο της ημέρας,  έτσι ώστε να αντισταθμίσουμε τις επιπλέον θερμίδες που προσλάβαμε και να εξιλεώσουμε τον εαυτό μας από αυτή την μικρή «αμαρτία».  Αυτό αποτελεί μια σύνηθες πρακτική που δεν είναι όμως η σοφότερη επιλογή. Κατ’ αρχήν ΔΕΝ ΤΙΜΩΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ επειδή λόγω των γιορτών ή οποιασδήποτε περίστασης, φάγαμε κάτι παραπάνω! Σαν κοινωνικό ον είναι φυσικό και επόμενο μέσα στις διάφορες κοινωνικές περιστάσεις που παρευρισκόμαστε να καταναλώσουμε φαγητό και ίσως και λίγο περισσότερο από το συνηθισμένο. Απολαμβάνουμε το γεγονός και συνεχίζουμε το διατροφικό μας πρόγραμμα κανονικά. Το μόνο που θα καταφέρουμε αν προβούμε σε μια τέτοια ενέργεια, είναι στο να οδηγήσουμε τον εαυτό μας σε ανισορροπία των επιπέδων της γλυκόζης.

Στον αντίποδα, πολλοί μετά από ένα πλούσιο γιορτινό τραπέζι, αποφασίζουμε αφού χαλάσαμε το πρόγραμμα διατροφής, να φάμε όσο περισσότερο μπορούμε…

Είναι εκείνο το χαρακτηριστικό αίσθημα της αποτυχίας που μας κάνει να σκεφτόμαστε ότι δεν ήμασταν αρκετά «δυνατοί» να αντισταθούμε, δεν μπορέσαμε να ελέγξουμε την επιθυμία μας, για άλλη μια φορά δεν τα καταφέραμε… Ένα αίσθημα που μας γεμίζει με ενοχές και που μας οδηγεί στην υπερκατανάλωση φαγητού ως μέσο χαλάρωσης και ως αντικαταθλιπτικό. Η συναισθηματική υπερφαγία οδηγεί σε έναν φαύλο κύκλο και πρέπει να προσπαθήσουμε να την αντιμετωπίσουμε! Το γεγονός ότι λόγω κάποιας γιορτής φάγαμε κάτι παραπάνω δεν μας καθιστά ούτε αδύναμους, ούτε επιρρεπής στους πειρασμούς. Απολαύστε το γιορτινό τραπέζι και συνεχίστε κανονικά το διατροφικά σας πρόγραμμα σαν μια συνηθισμένη μέρα.

Ένα καλό trick για το πως θα διαχειριστούμε το γιορτινό τραπέζι, ώστε να απολαύσουμε το φαγητό με την καλή παρέα και να μην οδηγηθούμε σε λανθασμένες ενέργειες έπειτα, αναφέρεται παρακάτω.

Χωρίζουμε το πιάτο μας σε δυο ίσα μέρη. Στη μία πλευρά βάζουμε σαλάτα της επιλογής μας έτσι ώστε να προσλάβουμε αρκετές φυτικές ίνες που θα μας προκαλέσουν κορεσμό. Το άλλο μισό το χωρίζουμε και πάλι στα δυο τοποθετώντας από τη μία πλευρά πρωτεϊνούχες τροφές (κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά, αυγά) και από την άλλη αμυλούχες τροφές (ψωμί, ρύζι, πατάτες, μακαρόνια κτλ). Έτσι έχουμε φτιάξει ένα γεύμα της επιλογής μας που θα μας παρέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και δε θα μας στερήσει από τίποτα από το γιορτινό τραπέζι.

Ένα ποτηράκι κρασί για μια γυναίκα ή δύο για έναν άνδρα είναι μια καλή επιλογή για να συνοδεύσουμε το γεύμα μας!

 

Η περίοδος των γιορτών, λοιπόν,  είναι μια ξεχωριστή περίοδος, απολαύστε τις στιγμές με τους φίλους και τους συγγενείς, γελάστε, παίξτε και μη γεμίζετε αυτές τις μέρες με άσχημα συναισθήματα. Οι γιορτές θα τελειώσουν γρήγορα και θα επιστρέψετε στο καθημερινό σας πρόγραμμα. Απλά ζήστε τη στιγμή!!

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

fifteen − 1 =