Τα γιατί κάποιος ξεκινάει μία προσπάθεια να χάσει κιλά είναι πολλά. Σε άλλον είναι ένα σχόλιο. Άλλος απλά δεν μπορεί να φορέσει τα παλιά του ρούχα. Κάποιος άλλος δεν μπορεί να δέσει τα κορδόνια του. Υπάρχει και αυτός που δεν μπορεί να ανέβει μία σκάλα και λαχανιάζει εύκολα.

Μικρά συνήθως πράγματα που κάποιος τα βιώνει όλα μαζί και πολλές φορές μαθαίνει να ζει με αυτά και να βολεύεται. Να προσαρμόζετε στις καταστάσεις που αντιμετωπίζει και να καταφεύγει σε μικρές πρακτικές λύσεις που του κάνουν τη ζωή εύκολη. Πιο φαρδιά ρούχα, παπούτσια χωρίς κορδόνια, να ναι καλά το ασανσέρ και οι κυλιόμενες σκάλες. Όλα τα προβλήματα έχουν την «λύση» τους.

Και όμως κάπου βαθιά μέσα υπάρχουν ακόμα λόγοι κάποιος να σηκωθεί από το καναπέ και να κάνει πράγματα για τον εαυτό του. Να μπει σε κίνηση όλη αυτή η διαδικασία ελέγχου και τροποποίησης της συμπεριφοράς τόσο σε επίπεδο διατροφής όσο και ζωής συνολικά. Η όλη υπόθεση είναι εξαιρετικά απλή. Πάμε βολτίτσα;

Η ζωή στον καναπέ μπορεί να είναι συναρπαστική εφόσον υπάρχουν αθλητικά δρώμενα στη τηλεόραση ή και εκπρόσωπος του άλλου φύλου. Τις πιο πολλές φορές όμως ακόμα και όταν παρακολουθείς το αγαπημένο σου τηλεοπτικό πρόγραμμα ή ταινία το τέλος καταλήγει περίπου το ίδιο. Πιασμένη μέση, δυσκολία να σηκωθείς και σίγουρα μία ακόμα μέρα με λιγότερη κίνηση.

Ίσως είναι καιρός να δεις τον κόσμο από άλλο ύψος. Όρθιος στα πόδια. Και μάλιστα να αποκτήσεις και διαφορετικές παραστάσεις και εικόνες. Πέρα από τους 4 τοίχους του σπιτιού, την ίδια θέα από τα παράθυρα του, μπορείς να δεις πολλά και διαφορετικά πράγματα στην γειτονιά, το δήμο ή την πόλη που ζεις.

Για πολλούς αυτόματα αυτό μεταφράζεται σε βάλε αθλητικά και τρέχε. Ναι είναι και αυτό μία προοπτική. Μπορείς όμως απλά να φορέσεις τα ρούχα σου και να κινηθείς σε μία σταθερή διαδρομή ή σε μία ίσης απόστασης εναλλακτική διαδρομή, περνώντας από διαφορετικά σημεία της πόλης. Η κάθε πόλη, το κάθε προάστιο έχει τα δικά του σημεία που μπορείς να διασχίσεις με τα πόδια σε χαλαρό ρυθμό και χωρίς να πιέσεις ιδιαίτερα στην αρχή τον εαυτό σου.

Για παράδειγμα στην Αθήνα αν ζεις σε προάστιο της παραλιακής ζώνης τότε εύκολα μπορείς να βρεις διαδρομές δίπλα στη θάλασσα. (Αντίστοιχη εξαιρετική διαδρομή περπάτησα πρόσφατα στην Αλεξανδρούπολη.) Αν είσαι κάτοικος Βορείων προαστίων τότε κάποιες διαδρομές μπορείς εύκολα να έχεις στους σχετικά ανοικτούς δρόμος της περιοχής. Αν πάλι σε τρομάζει το μοναχικό και άδειο σκηνικό, μπορείς να δοκιμάσεις την πάντα πολύβουη διαδρομή της Διονυσίου Αεροπαγίτου, του δρόμου που περνάει μπροστά από το Μουσείο της Ακρόπολης δίπλα από το Βράχο της Ακρόπολης και καταλήγει στο Θησείο. Αν πάλι θέλεις να χαθείς πιο βαθιά στα στενά μπορείς να δοκιμάσεις την Αστική διαδρομή που καταλήγει ψηλά στο Μοναστηράκι. Και χωρίς να το καταλάβεις έχεις περπατήσει χαλαρά χωρίς να τρέχεις περίπου 45 λεπτά με μία ώρα!

Αν το βάδισμα σε αστικό περιβάλλον σε προβληματίζει ή φοβάσαι ότι είναι βαρετό, δοκίμασε να περπατήσεις διαφορετικές ώρες και φάσεις της ημέρας. Θα μείνεις έκπληκτος από το πόσο διαφορετική μπορεί να είναι η πόλη στο ίδιο σημείο μέσα στην ίδια μέρα. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα να κάνεις τη διαδρομή όχι μόνο σου αλλά με παρέα ενός φίλου ή ενός αγαπημένου προσώπου ή ακόμα και με τα παιδιά.

Πάντα θα υπάρχει στο τέλος η δυνατότητα για ένα ζεστό ή κρύο (ανάλογα με την εποχή) ρόφημα που θα σου δώσει το χρόνο να αναπαυτείς και να πάρεις δυνάμεις. Πρόσεξε όμως μην μετατρέψεις το ρόφημα σε μεζέ γιατί τότε εύκολα μπορεί να λοξοδρομήσεις αν και σε αυτό ακόμα υπάρχουν πάντα λύσεις.

Το όφελος; Θα μπορούσα να αναφέρω τόμους από μελέτες που κάνουν αναφορές στα πλεονεκτήματα της άσκησης σε σχέση με ένα πλήθος παθολογικών καταστάσεων. Εύκολα μπορείς να βρεις τις μελέτες με μία απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο, τόσο απλή όσο το κροτάλισμα των δακτύλων σου.

Αυτό που δεν ήταν απλό, ήταν σίγουρα η απόφαση να κάνεις αυτή τη βόλτα που σου περιέγραψα. Μία βόλτα που πέρα από το γεγονός ότι σε σήκωσε από το καναπέ, σε έβγαλε στον ανοικτό χώρο, εκεί που ο αέρας, τα χρώματα και τα φώτα της πόλης, σου κτίζουν μία καλύτερη οπτική από το χρώμα του απέναντι τοίχου και σου δίνουν την ευκαιρία να αλλάξεις διάθεση.

Σε κάθε περίπτωση όμως, καθιερώνοντας αυτή τη διαδικασία έχεις καταφέρει πολλαπλά πλήγματα στη καθημερινότητά σου και έχεις σίγουρα κάνει ένα (πολλά στην αλήθεια) βήματα για να βελτιώσεις και τη φυσική σου κατάσταση αλλά και την ψυχολογία σου.

LEAVE A REPLY

five × 4 =