Πως να διαχειριστούμε το διαβήτη τα Χριστούγεννα Φωτογραφία από silviarita από το Pixabay

Η πολυπόθητη απάντηση δεν είναι «ναι» ή «όχι» αλλά σίγουρα θα βρίσκεται στο τέλος του άρθρου αυτού για να μπορέσεις να καταλάβεις το αν ή τί σε εμποδίζει…

Ας ξεκινήσουμε από τα απλά. Δίαιτα ονομάζουμε ένα τρόπο ζωής αλλά τα τελευταία χρόνια λόγω της κατάχρησης της λέξης από διάφορα μοτίβα ακραίας δίαιτας, έχει χρωματιστεί με αταίριαστους συνειρμούς. Με το που ακούμε τη λέξη «δίαιτα» έχουμε ήδη την εικόνα μιας γυναίκας με ασπρόμαυρο χρώμα, απόγνωση στα μάτια, κάπου στο κάδρο μια μεζούρα και μία ζυγαριά. Δίαιτα δεν είναι αυτό. Δίαιτα είναι ο τρόπος ζωής που επιλέγουμε. Με αυτή τη σκέψη είναι εμφανές ότι δε χρειάζεται να «χάσεις» τον εαυτό σου μέσα στη περίοδο των εορτών αλλά να ξεκουραστείς και να διασκεδάσεις.

Στο πρακτικό κομμάτι που ακολουθεί θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να αναφερθεί ότι το πιο σημαντικό πράγμα που οφείλεις να κάνεις αν είσαι σε δίαιτα και θέλεις να διατηρήσεις αυτές τις συνθήκες και μέσα στη περίοδο των Χριστουγέννων, είναι να συνειδητοποιήσεις πριν ξεκινήσουν οι γιορτές σε πόσες κοινωνικές εκδηλώσεις θα παρευρεθείς  που θα περιλαμβάνουν φαγητό. Αυτό θα κάνει πιο συνειδητή την απόφαση σου. Αν τα τραπέζια που περιμένουν να σε φιλοξενήσουν είναι 3-4 τότε δε θα χρειαστείς μεγάλη προσπάθεια για να ακολουθήσεις τη δίαιτα σου.

Τι να κάνουμε;

  1. Αν είναι πολλά τα τραπέζια και οι έξοδοι, αποφάσισε εξ αρχής που θα το «ρίξεις έξω». Αποφασίζοντας από πριν τις κινήσεις σου, αποφεύγεις τις εκπλήξεις και είσαι προετοιμασμένος/η. Εκείνες τις ημέρες επέλεξε τις ελαφριές εκδοχές των υπόλοιπων γευμάτων σου.
  2. Φρόντισε να έχεις φάει κανονικά τα γεύματα σου εκείνη την ημέρα. Είπαμε! Δίαιτα είναι τρόπος ζωής. Μην δοκιμάσεις να λιμοκτονήσεις πριν το γιορτινό γεύμα διότι κινδυνεύεις αρχικά να μην έχεις επίγνωση της πείνας και του κορεσμού σου αλλά να διακινδυνεύσεις και γαστρεντερικές διαταραχές.
  3. Πιες νερό. Δε πας για αγώνα ούτε είναι τόσο ζεστά όσο το καλοκαίρι. Η καλή ενυδάτωση όμως, θα σε βοηθήσει να μην πεινάς περισσότερο (ναι γίνεται..) αλλά και να μην αναζητάς τροφή ενώ στη πραγματικότητα θα χρειάζεσαι ενυδάτωση.
  4. Το αλκοόλ και τα μάτια σου. Μέρος του εορταστικού γεύματος είναι και το αλκοόλ, το οποίο σα να μη το μετράμε εκείνες τις μέρες στις προσλαμβανόμενες θερμίδες. Αν επιλέξεις να το καταναλώσεις, πιες 1 με 2 ποτήρια κρασί συνοδευτικά από το φαγητό σου και απέφυγε να συνεχίσεις με κάποιο αναψυκτικό αλλά με νεράκι.
  5. Γλυκά παντού. Όντως είναι παντού τα σπιτικά γλυκά που κάνουν τα σπίτια να μυρίζουν «εορταστικά». Αν ένα τέτοιο σπίτι είναι και το δικό σου, φρόντισε να μην είναι τα γλυκά σε κοινή θέα και εύκολα προσβάσιμα (π.χ. πάνω στο τραπέζι της κουζίνας/του σαλονιού). Το νόημα είναι να καταναλώσεις το (ή τα) γλυκό(ά) σου όταν το θέλεις εσύ απόλυτα συνειδητά και όχι επειδή βρέθηκαν στο δρόμο σου.

Η απάντηση λοιπόν στο ερώτημα: Μπορώ να κάνω δίαιτα τα Χριστούγεννα;, είναι «Ναι αν το θέλεις». Αυτό θα πει ότι αν επιλέξεις να συνεχίσεις τη ζωή σου (και τη διατροφική) όπως και πριν τις γιορτές, σου έχουμε παραπάνω μερικές συμβουλές για να το κάνεις όσο πιο εύκολα γίνεται. Σε κάθε περίπτωση, φρόντισε το φαγητό να μην αποτελέσει άγχος μέσα στις γιορτές. Απόλαυσε τα γεύματα με τους φίλους, τις φίλες και την οικογένεια σου και πέρνα καλά.