Δεν πρέπει μόνο να απαιτούμε απο τα παιδιά να μας φέρνουν δέκα απο το σχολείο. Πρέπει να διεκδικούμε κι εμείς το «άριστα», μέσα απο εύκολες συμβουλές που θ΄αλλάξουν τις διατροφικές συνήθειες της οικογένειας, με τον πιο ανώδυνο τρόπο!

1. Δώστε το παράδειγμα : Καταναλώστε φρούτα, λαχανικά και φυτικές ίνες με τα γεύματα ή τα σνακ σας. Αφήστε τα παιδιά σας να δουν ότι σας αρέσει να μασάτε ωμά λαχανικά.

2. Ψωνίστε τρόφιμα μαζί με τα παιδιά σας : Η αγορά ειδών διατροφής μπορεί να διδάξει το παιδί σας πολλά πράγματα σχετικά με το φαγητό και τη διατροφή.

3. Γίνετε δημιουργικοί στην κουζίνα : Τεμαχίστε το φαγητό σε αστεία και εύκολα σχήματα με τους κόπτες μπισκότων. Ονομάστε ένα φαγητό που το παιδί σας βοήθηησε να ετοιμαστεί. Σερβίρετε τη «Σαλάτα της Μαρίας» ή τις «Γεμιστές πατάτες του Κωστάκη» για βραδυνό.

4. Προσφέρετε το ίδιο φαγητό σε όλους : Σταματήστε να μαγειρέυετε ξεχωριστά πιάτα για να ικανοποιήσετε τα παιδιά σας. Είνια πιο εύκολο να σχεδιάζετε τα οικογενειακά γεύματα όταν όλοι τρώνε τα ίδια φαγητά.

5. Ανταμείψτε με την προσοχή σας, όχι με το φαγητό. Προτιμήστε να μην προσφέρετε γλυκά ως ανταμοιβή. Αυτό κάνει τα παιδιά να πιστεύουν ότι τα γλυκά ή τα επιδόρπια είναι καλύτερα από άλλα φαγητά.

6. Επικεντρωθείτε ο ένας στον άλλο στο τραπέζι : Συζητήστε για αστεία και χαρούμενα θέματα κατά τη διάρκεια του φαγητού. Απαντήστε στο κινητό σας τηλέφωνο αργότερα. Προσπαθήστε να μετατρέψετε τα γεύματα σε μια διαδικασία χωρίς άγχος.

7. Ακούστε το παιδί σας : Όταν το παιδί σας λέει ότι πεινάει μπορείτε να του προσφέρετε ένα μικρό κια υγιεινό σνακ – ακόμα και όταν δεν είναι ο προγραμματισμένος χρόνος του να φάει. Προσφέρετε επιλογές. Ρωτήστε το : «τι προτιμάς για βραδυνό : μπρόκολο ή κουνουπίδι» , αντί για «θέλεις μπρόκολο για βραδινό»;

8. Περιορίστε τον χρόνο παρακολούθησης τηλεόρασης κατά τη διάρκεια του γεύματος!

9. Ενθαρρύνετε τη φυσική δραστηριότητα : Κάντε τη φυσική δραστηριότητα μια χαρούμενη διαδικασία για όλη την οικογένεια. Περπατήστε, τρέξτε και παίξτε με το παιδί σας – αντί να κάθεστε στο περιθώριο. Δώστε το παράδειγμα με το να είστε φυσικά ενεργοί.

10. Προσπαθήστε πάνω απ’ όλα εσείς οι ίδιοι να είστε εκείνοι, που τα παιδιά σας θα θαυμάζουν και εν μέρει θα προσπαθούν να μιμηθούν….γίνετε ένα καλό υγιεινό πρότυπο!Δοκιμάστε νέα φαγητά οι ίδιοι, περιγράψτε τη γεύση, την ύφη και τη μυρωδιά. Προσφέρετε ένα νέο φαγητό κάθε φορά. Προσφέρετε τα νέα φαγητά στην αρχή του γεύματος, όταν το παιδί σας είναι πολύ πεινασμένο. Αποφύγετε να κάνετε διάλεξη ή ν’ αναγκάσετε το παιδί σας να φάει.

Πηγή free press : Κοίτα μαμά

LEAVE A REPLY

18 + 3 =