Χυμός ή φρούτο

Ήδη ξεκίνησαν οι οικογενειακές Κυριακές στην παραλία και την εξοχή!

Ένα από τα ζητήματα που απασχολούν όλες τις μαμάδες είναι η οργάνωση των παιδικών γευμάτων στις μικρές αποδράσεις, και έτσι, επειδή όλοι οι γονείς θέλουν το καλύτερο για τους μικρούς τους μπόμπιρες, προκύπτει το εξής δίλημμα:«Χυμός ή φρούτο; Τί να πάρω μαζί για το παιδί;»

Η απάντηση θα δοθεί από εσάς διαβάζοντας τα παρακάτω επιχειρήματα….

Υπάρχουν 2 είδη χυμών – οι φυσικοί και οι συμπυκνωμένοι. Οι συμπυκνωμένοι φυσικοί χυμοί έχουν μικρότερη περιεκτικότητα σε φρούτα, καθώς προέρχονται από τη συμπύκνωση των φυσικών χυμών. Οι απλοί χυμοί προέρχονται από την πολτοποίηση φρούτων και την προσθήκη γλυκαντικών ουσιών ή ζάχαρης. Τέλος υπάρχει και ο φυσικός χυμός που περιλαμβάνει μόνο την προσθήκη των φρούτων, χωρίς κάποια επιπρόσθετη επεξεργασία.

Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι οι πιο πολλοί χυμοί περιέχουν κάποιο ποσοστό ζάχαρης ή γλυκαντικών ουσιών, κάτι που δεν περιέχουν τα φρούτα. Για αυτό καλό θα ήταν να προτιμούμε χυμούς μικρής διάρκειας χωρίς προσθήκη ζάχαρης και συντηρητικών για εμάς και τα παιδιά μας.

Τα φρούτα, ιδιαίτερα όταν είναι εφικτή η κατανάλωσή τους με τη φλούδα, έχουν πολύ μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες σε σχέση με τους χυμούς. Είναι από όλους γνωστή πόσο ωφέλιμες είναι οι φυτικές ίνες για τον οργανισμό. Καταρχήν διευκολύνουν την κινητικότητα του εντέρου και καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα. Επίσης προκαλούν πιο γρήγορο κορεσμό, ένα φρούτο μας χορταίνει πολύ πιο εύκολα από ότι ένας χυμός και αυτό συμβαίνει διότι τα φρούτα επιβραδύνουν την πέψη και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα.

Εκτός αυτού, οι χυμοί είναι πιο πλούσιοι σε απλά σάκχαρα με αποτέλεσμα να προκαλούν πιο γρήγορη αύξηση της γλυκόζης του αίματος. Για το λόγο αυτό αν το παιδί μας είναι διαβητικό η καλύτερη επιλογή είναι το φρούτο, προκειμένου να κρατάμε σε σταθερά επίπεδα τη γλυκόζη στο αίμα .

Τέλος, ένας χυμός αποτελείται από περισσότερα από ένα φρούτα. Αν υποθέσουμε ότι ένα φρούτο έχει 60 θερμίδες, ο χυμός που αποτελείται από 3 φρούτα περιέχει 180 θερμίδες.

 

Συμπερασματικά, οι χυμοί περιέχουν περισσότερες θερμίδες, λιγότερες φυτικές ίνες και περισσότερα απλά σάκχαρα από τα φρούτα, άρα καταργείται το δίλημμα χυμός ή φρούτο διότι η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Σίγουρα από την πλήρη αποχή είναι προτιμότερη η κατανάλωση χυμού, ωστόσο καλό θα ήταν η πρώτη μας επιλογή να είναι τα φρέσκα φρούτα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

two − 1 =