Πόσοι από μας αλήθεια δεν έχουν βρεθεί μπροστά στο ψυγείο τους αργά το βράδυ ψάχνοντας φαγητό;

Αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Το σύνδρομο νυχτερινής υπερφαγίας όμως δεν είναι απλά αυτή η «λιγούρα» που αισθανόμαστε.

Το σύνδρομο αυτό χαρακτηρίζεται από λήψη αρκετής ποσότητας τροφής, κυρίως μεγάλης περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες και ακόμη μερικές φορές χωρίς την ανάμνηση του περιστατικού. Οι υδατάνθρακες επιλέγονται καθότι κατά τη λήψη τους προκαλείται αίσθημα ηρεμίας. Τα περιστατικά αυξάνονται σε περίοδο ψυχολογικής πίεσης και stress αλλά και με την πάροδο της ηλικίας.

Είναι φυσιολογικό να υπάρχει το αίσθημα της πείνας το πρωί καθότι τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα εξαντλούνται.

Εντούτοις, στα άτομα με ΣΝΥ παρατηρείται πρωινή ανορεξία διότι λαμβάνουν έως και το 60% της συνολικής ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων τους, σε προχωρημένες βραδινές ώρες.

Επιπλέον, άτομα που βρίσκονται σε δίαιτα σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα, που αποκλείουν εντελώς «ανθυγιεινά» τρόφιμα είναι περισσότερο πιθανό να εμφανίσουν κάποια από τα χαρακτηριστικά του συνδρόμου αυτού.

Το σίγουρο είναι ότι ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται τα πάντα και δεν είναι δυνατό να αποκλείουμε μεγάλες ομάδες τροφίμων. Ακόμα και όταν κάνουμε διατροφή κάπου κάπου ίσως χρειαζόμαστε και ένα διάλειμμα. Σε συνεννόηση με το διαιτολόγο μας μπορούμε να αποφύγουμε, εν μέρει, τέτοιου είδους περιστατικά, συζητώντας μαζί του και ζητώντας του να προσαρμόσει το εκάστοτε διαιτολόγιο που μας χορηγεί σύμφωνα με τις ανάγκες μας.

Τέλος καλό θα ήταν αν παρατηρήσετε ότι τα περιστατικά νυχτερινής υπερφαγίας είναι συχνά και δε σταματούν με την προσωρινή επανένταξη κάποιων «απαγορευμένων» τροφίμων σε φυσιολογικές ώρες, να επισκεφτείτε κάποιον ειδικό στις διατροφικές διαταραχές.