Ο τρόπος σίτισης των βοοειδών μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές διαφορές στο θρεπτικό περιεχόμενο του βοδινού κρέατος. Αν και σήμερα τα μοσχάρια συχνά ταΐζονται με σιτηρά, τα ζώα στο παρελθόν τριγυρνούσαν ελεύθερα και έτρωγαν χορτάρι.

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι τα θρεπτικά συστατικά του μοσχαρίσιου κρέατος διαφέρουν ανάλογα με την τροφή που κατανάλωνε το ζωντανό. Στις χώρες με μαζική παραγωγή, πχ στις ΗΠΑ, συνήθως τα μοσχάρια τρώνε σιτηρά. Σε άλλες χώρες, όπως η Αυστραλία το ταϊσμένο με χορτάρι μοσχαρίσιο κρέας είναι συχνό φαινόμενο.

Τελικά όμως έχει σημασία ο τρόπος ταΐσματος των βοοειδών στην υγεία σας; Αυτό το άρθρο ασχολείται με τις αποδείξεις.

Οι περισσότερες αγελάδες για τους πρώτους 7-9 μήνες της ζωής τους πίνουν γάλα και τρώνε γρασίδι. Όμως στη συνέχεια, στην περίπτωση της συμβατικής κτηνοτροφίας, μετακινούνται σε μονάδες πάχυνσης. Εκεί ταΐζονται κυρίως με τροφές που ως βάση έχουν τα σιτηρά, όπως την σόγια και το καλαμπόκι. Για βέλτιστη ανάπτυξη, τους χορηγούνται επίσης φάρμακα, όπως αντιβιοτικά, και σε κάποιες περιπτώσεις αυξητικές ορμόνες.

To ρητό «είσαι ό,τι τρως» ισχύει και στα βοοειδή. Οι θρεπτικές διαφορές ανάμεσα στα  βοοειδή, τα οποία είναι σιτισμένα με διαφορετικούς τρόπους είναι σαφείς, κυρίως ως προς την σύνθεσή τους σε λιπαρά οξέα. Τα βοοειδή που έχουν τραφεί με χόρτα περιέχουν χαμηλότερα ποσά ολικού λίπους, άρα και θερμίδων. Πιο αναλυτικά, περιέχουν χαμηλότερα ποσά μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, σχετικά ίδια ποσά ω-6 λιπαρών, μέχρι 5 φορές περισσότερα ω-3 λιπαρά οξέα, καθώς επίσης διπλάσιες ποσότητες συζευγμένου λινολεϊκού οξέος (CLA), που έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία.

Το βοδινό κρέας αποτελεί πλούσια τροφή σε θρεπτικά συστατικά, όποια και αν είναι η σίτιση του. Περιέχει μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Β12, Β3 και Β6. Επίσης είναι πλούσιο σε υψηλά βιοδιαθέσιμο σίδηρο, σελήνιο και καρνοσίνη, στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικά για τους μύες και τον εγκέφαλο σας. Όταν ταΐζονται με χόρτα, όμως, εμφανίζουν ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες καροτενοειδών, που είναι πρόδρομες ουσίες της βιταμίνης Α, καθώς επίσης και αντιοξειδωτικών, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Ε.

Το πρακτικό ερώτημα είναι αν τελικά αξίζει τον κόπο και το χρήμα η αγορά κρέατος ταϊσμένου με φυσικό τρόπο. Καλό είναι να σημειώσουμε ότι το μοσχαρίσιο κρέας όπως και να έχει ταϊστεί είναι πολύ υγιεινό. Εφόσον δεν το παραψήνετε, ώστε να σχηματιστούν βλαβερές ενώσεις, είναι μια θρεπτική, υγιεινή τροφή. Για κάποιους ανθρώπους μπορεί να είναι αρκετά ακριβότερο το κρέας που έχει ταϊστεί με φυσικό τρόπο. Για άλλους μπορεί να αποτελεί ταλαιπωρία η εύρεση του. Επίσης μπορεί να υπάρχουν μικρές διαφορές στη γεύση και την υφή, καθώς το ταϊσμένο με χόρτα κρέας είναι λιγότερο λιπαρό. Ακόμα, παρόλο που περιέχει υψηλότερες συγκεντρώσεις θρεπτικών συστατικών, δεν υπάρχουν αδιάσειστες αποδείξεις ότι είναι σημαντικά πιο υγιεινό από το κρέας που έχει τραφεί με σιτηρά στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής.

Τελικά, η επιλογή εναπόκειται στις προτιμήσεις και την ιδεολογία σας. Κάποιοι προτιμούν τα βοοειδή συμβατικής κτηνοτροφίας, ενώ άλλοι εκείνα που έχουν τραφεί με το φυσικό τρόπο, στο πλαίσιο της λογικής ότι προτιμούν να καταναλώνουν «αληθινή τροφή» που έχει καταναλώσει με τη σειρά της εξίσου «αληθινή τροφή». Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε άλλωστε ότι, αν μη τι άλλο, τα χόρτα και τα βότανα είναι η φυσική διατροφή των βοοειδών σε αντίθεση με το καλαμπόκι ή την σόγια . Όπως και να έχει, μπορείτε να τα δοκιμάσετε και να επιλέξετε αυτό που σας αρέσει περισσότερο.

Πηγή:  https://www.healthline.com/nutrition/grass-fed-vs-grain-fed-beef

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

twenty − fourteen =