*Για την ορθή κατανόηση του άρθρου θα θεωρήσουμε άσκηση (ή γυμναστική) την κατάσταση στην οποία ένας άνθρωπος βρίσκεται σε σωματική υγεία και ευρωστία. Σε οποιοδήποτε σημείο του κειμένου δεν γίνει αντιληπτό το νόημα μπορείτε να επιστρέψετε εδώ και να ξαναδιαβάσετε τον αστερίσκο.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ παρατηρείται στροφή του μέσου ανθρώπου στην φυσική άσκηση. Είτε μέσω της συνδρομής σε ένα γυμναστήριο, είτε της συμμετοχής σε μαζικό αθλητισμό, είτε ακόμα με την ενασχόληση με μια πολεμική τέχνη. Οι λόγοι ατελείωτοι. Η παρέα, οι ενοχές από το γιορτινό τραπέζι, το καλοκαίρι που πλησιάζει, ένα ονειρεμένο κορμί.

Το ερώτημα όμως είναι: «Πως αντιλαμβάνεται ο μέσος ασκούμενος την γυμναστική;. Ποια είναι η στάση του απέναντι στο σώμα του;». Ένα συνηθισμένο φαινόμενο είναι μια ιδεατή κατάσταση την οποία έχει δημιουργήσει ο εκάστοτε φιλόδοξος ασκούμενος (ή ασκούμενη) και προπονείται βάσει αυτής. Ουσιαστικά δημιουργεί μια κατάσταση, έναν προορισμό όπου και προσπαθεί να φτάσει. Ο προορισμός όμως ορίζεται ως ένας τελικός σκοπός, ένα μέρος που όταν το προσεγγίσεις, σηματοδοτεί ένα τέλος.

Οι προορισμοί είναι ωραίοι λοιπόν για διακοπές, δεν μπορεί όμως να αντιμετωπιστεί ως τέτοιος η φυσική άσκηση και αυτό γιατί ποτέ δεν προσεγγίζεται ολοκληρωτικά. Δεν μπορείς αλήθεια να φτάσεις κάπου όσον αφορά την φυσική άσκηση και να μείνεις εκεί. Δεν πρόκειται λοιπόν για προορισμό αλλά για μια μεταβαλλόμενη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Αποφάσεων που σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο ζωής που επιλέγει κανείς. Η συζήτηση γίνεται εν τέλει όχι για μια συνήθεια ή μια υποχρέωση αλλά για μια συνειδητή επιλογή που γίνεται κάθε μέρα και κάθε ώρα. Όσο πιο σύντομα το καταλάβεις αυτό τόσο καλύτερα θα αισθανθείς με τον εαυτό σου και μάντεψε, τόσο καλύτερη θα γίνει η ζωή σου. Κάπου είχα διαβάσει ότι το σώμα μας είναι το σπίτι μας γι’ αυτό και θα πρέπει να το προσέχουμε και να το σεβόμαστε. Θα ήταν παράλογο μια εργαζόμενη μητέρα να έχει τις ίδιες απαιτήσεις από το σώμα της με μια Ολυμπιονίκη. Το επίπεδο φυσικής κατάστασης μεταξύ τους είναι εντελώς διαφορετικό. Όμως είναι εξίσου σημαντικό και για τις δύο να υιοθετήσουν και να διατηρήσουν τις καθημερινές συνήθειες που θα τις οδηγήσουν στην επίτευξη των στόχων τους. Και οι στόχοι είτε μακροπρόθεσμοι, είτε βραχυπρόθεσμοι θα ξεπεραστούν και στην θέση τους θα τοποθετηθούν νέοι στόχοι.

Η φυσική υγεία λοιπόν δεν είναι ένας στόχος που θα επιτευχθεί μια φορά και θα μείνει εκεί. Πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση. Μη σταματάς λοιπόν να βάζεις στόχους που θα ξεπερνάς. Αυτοί είναι που θα σου δώσουν κίνητρο και θα σε κρατήσουν σε εγρήγορση. Πάντα υπάρχουν όρια που περιμένουν να τα ξεπεράσεις και μετά κι άλλα, ακόμα πιο μακριά. Η συμβουλή μου σε εσένα που διαβάζεις αυτό το άρθρο λοιπόν είναι αυτή: μην αντιμετωπίζεις την γυμναστική και την άσκηση ως ένα μέρος που θέλεις να πας αλλά ως ένα ταξίδι διαρκούς αλλαγής και βελτίωσης. Μια κατάσταση στην οποία καθημερινά επιλέγεις να φερθείς στο σώμα σου με σεβασμό και φροντίδα.

Να θυμάσαι:
Προσπάθησε έτσι ώστε η άσκηση και η υγιεινή διατροφή να αποτελέσουν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας σου.
Ξεκίνα βάζοντας ρεαλιστικούς στόχους. Εάν αγκομαχάς να ανεβείς τα σκαλιά μην ξεκινήσεις προσπαθώντας να τρέξεις στον αυθεντικό Μαραθώνιο.
Μη σταματάς ποτέ, θέσε νέους στόχους και νέες προκλήσεις στον εαυτό σου.
Δες την γυμναστική όχι ως προορισμό από το Α στο Β αλλά ως ένα ταξίδι, μια διαδικασία συνεχούς εξέλιξης.

«Ένα ταξίδι χιλίων χιλιομέτρων αρχίζει µε ένα βήμα» -Lao Tzu

 

1 COMMENT

  1. Φιλοσοφημένη αντίληψη για τον αθλητισμό κι απενοχοποιητική για την έλλειψη τελειότητας!

LEAVE A REPLY

one × 1 =