φασολάκια

Τα φρέσκα φασολάκια συνηθίζεται σύμφωνα με τις αρχές της τούρκικης κουζίνας να κολυμπάνε στο λάδι και ιδιαίτερα αφού προηγουμένως τα έχουμε τσιγαρίσει με μπόλικο κρεμμύδι και στη συνέχεια βράσουν όλα μαζί με μπόλικο λάδι «για να λαδώσει το αντεράκι μας» όπως λέει μία γνωστή μας κυρία με χοληστερίνη γύρω στα 350 (με ανώτατο φυσιολογικό όριο για τους υγιείς τα 220).

Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που μαγειρεύουν τα φασολάκια με σπορέλαια για να είναι το φαγητό τους ελαφρύ πιστεύοντας ότι αφού φάνε θα πετάξουν στον αέρα όπως δείχνουν οι διαφημίσεις.

Δεν γνωρίζουν όμως οι άνθρωποι ότι οποιοδήποτε έλαιο είτε αυτό είναι σπορέλαιο, είτε ελαιόλαδο δίνει τις ίδιες ακριβώς θερμίδες όταν καταναλώνεται στην ίδια ποσότητα. Για παράδειγμα μία κουταλιά σπορέλαιο δίνει τις ίδιες θερμίδες (περίπου 135) με μία κουταλιά ελαιόλαδο.

Αλήθεια, ξέρετε πόσες θερμίδες έχουν 200 γραμμάρια φασολάκια που είναι περίπου μία μερίδα εστιατορίου;

Μόνο 60 θερμίδες. Ναι δεν διαβάσατε λάθος, 60 θερμίδες. Δηλαδή πρέπει να φάτε περίπου μισό κιλό φασολάκια για να πάρετε τις ίδιες θερμίδες με μία κουταλιά λάδι. Και αφήστε τους θερμιδομετρητές που γράφουν πως μία μερίδα φασολάκια ποικίλει από 600 μέχρι 800 θερμίδες. Λαμβάνουν πάντοτε υπόψη τους ότι τα φασολάκια ξέρουν κολύμπι.

Είναι όμως δυνατόν να γίνει λαδερό φαγητό χωρίς πολύ λάδι και να είναι και νόστιμο και να μπορεί να το φάει όλη η οικογένεια.

Δείτε λοιπόν πώς φτιάχνουμε ελαφριά τα σπιτικά φασολάκια.

Για μία μερίδα υλικά που χρειαζόμαστε

• 200 γραμμάρια καθαρισμένα φασολάκια,
• μία μικρή πατάτα, περίπου 100 γραμμάρια,
• ένα κολοκυθάκι, περίπου 150 γραμμάρια,
• μία ώριμη ντομάτα, περίπου 300 γραμμάρια
• ένα μέτριο κρεμμύδι, περίπου 100 γραμμάρια
• 5 κλαράκια μαϊντανό, περίπου 50 γραμμάρια
• λίγο πιπέρι και ελάχιστο αλάτι
• μία κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο

Τρόπος παρασκευής

Τρίβουμε την ντομάτα ή την χτυπάμε στο μπλέντερ για να είναι περισσότερο χυμώδης, ψιλοκόβουμε το κρεμμύδι, χαράζουμε κατά μήκος μέχρι τη μέση το κολοκυθάκι, κόβουμε σε τρία ή τέσσερα κομμάτια την πατάτα και ψιλοκόβουμε το μαϊντανό.

Ρίχνουμε σε μία κατσαρόλα (από αυτές που δεν χρειάζεται να προσθέσουμε νερό), την τριμμένη ντομάτα και αφού προσθέτουμε τα υπόλοιπα λαχανικά, προσθέτουμε μία πρέζα πιπέρι και μία αλάτι, τα βάζουμε σε δυνατή φωτιά χωρίς νερό και κλείνουμε καλά το καπάκι. Μόλις πάρει το καπάκι θερμοκρασία που δεν την αντέχει το χέρι μας χαμηλώνουμε στο ελάχιστο και αφήνουμε να σιγοβράζουν για 40 περίπου λεπτά.

Πριν σβήσουμε προσθέτουμε μία κουταλιά ελαιόλαδο και αφήνουμε να πάρει ακόμα μία βράση για να αποκτήσει τη μυρωδιά μαγειρευμένου φαγητού.

Έτσι το λάδι δεν μαγειρεύεται με τις ώρες και διατηρεί όλες του τις βιταμίνες. Και για λάδι εννοούμε πάντοτε το παρθένο ελαιόλαδο που είναι ιδιαίτερα άφθονο στην πατρίδα μας, μας ταιριάζει ως λαό και το σημαντικότερο, είναι πολύ θρεπτικότερο και με πολύ περισσότερες βιταμίνες όπως η βιταμίνη Ε και απαραίτητα λιπαρά οξέα από οποιοδήποτε άλλο φυτικό έλαιο. Ιδιαίτερα για τα τελευταία δηλ. το είδος των λιπαρών οξέων που περιέχει το ελαιόλαδο, όπως αναφέρουν όλα τα τελευταία παγκόσμια συνέδρια διατροφής, δρουν προστατευτικά ενάντια στις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο. Απαραίτητο λοιπόν το ελαιόλαδο αλλά σε μικρές ποσότητες και όχι περισσότερο από έξι με οκτώ κουταλιές της σούπας ημερησίως διότι όπως είπαμε προηγούμενα όπως κάθε άλλο έλαιο έχει αρκετές θερμίδες.

Έχουμε λοιπόν ένα πολύ νόστιμο φαγητό μόνο που τα φασολάκια διατήρησαν όλες τους τις βιταμίνες, όπως επίσης και το ελαιόλαδο και αντί να κολυμπάνε στο λάδι βρέθηκαν πλημμυρισμένα και αρωματισμένα από το γευστικότατο χυμό της φρέσκιας ντομάτας. Συνδυάστε τα με λίγο τυρί φέτα περίπου 50 γραμμάρια ή για όσους θέλουν χαμηλά λιπαρά με 50 γραμμάρια ανάλατη μυζήθρα και θα έχετε ένα ακόμα θρεπτικά πλήρες και ελαφρύ πιάτο στο τραπέζι σας.