Δημογραφικά  

Σύμφωνα με τον  WHO, υπάρχουν περίπου 6 χιλιάδες άνθρωποι οι οποίοι έχουν εμφανίσει διαβήτη στην Ευρώπη, το 10.3% είναι άνδρες και το 9.6% είναι γυναίκες ηλικίας 25 ετών και άνω. Η παρουσία του διαβήτη αυξάνεται ολοένα και περισσότερο λόγω της αύξησης της παχυσαρκίας, των μη υγιεινών διατροφικών επιλογών και της μειωμένης σωματικής δραστηριότητας.
Παγκοσμίως, τα υψηλά επίπεδα γλυκόζης  είναι επίπεδα για τον θάνατο περίπου 3.4 χιλιάδες ανθρώπους ετησίως. Το 80% αυτών των θανάτων εμφανίζονται σε  χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.

Η εμφάνιση του διαβήτη προδιαθέτει για την εμφάνιση και άλλων χρόνιων ασθενειών. Στη δημόσια υγεία, σκοπός είναι να μειωθεί η πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη μέσω της σωστής διατροφής, της σωματικής άσκησης και της ψυχικής υγείας καθώς και για τους νοσούντες η διατήρηση χαμηλών επιπέδων γλυκαιμίας και η  αποφυγή συνοδών νοσημάτων.
Η βιβλιογραφία για τον διαβήτη είναι απεριόριστη, σκοπός του συγκεκριμένου κειμένου είναι μια άμεση κατηγοριοποίηση του γλυκαιμικού δείκτη και των τροφών που κρατούν τη γλυκαιμία σε καλά επίπεδα.

Τι είναι γλυκαιμικός δείκτης;

Γλυκαιμικός Δείκτης (GI) το μέτρο της γλυκόζης στον ορό αίματος που απαντά  μετά την κατανάλωση τροφίμου, βάση ενός τροφίμου αναφοράς  συγκεκριμένης ποσότητας υδατανθράκων. Δεν αναφέρεται άμεσα στην ποσοτική ανταλλαγή τροφίμων.

Διαλέξτε χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη υδατάνθρακες πιο συχνά, γιατί πέτονται πιο αργά και έτσι είναι λιγότερο πιθανό να αυξήσουν την γλυκόζη στο αίμα. Κάθε επιλογή από τον παρακάτω πίνακα είναι 15gr υδατανθράκων. Επέλεξε την επιθυμητή ποσότητα υδατανθράκων σε κάθε γεύμα. Τα παιδιά, οι έφηβοι και οι αθλητές χρειάζονται περισσότερους υδατάνθρακες ανά γεύμα από όσους χρειάζονται οι ενήλικες με καθιστική ζωή.

Πίνακας 1 Γλυκαιμικός Δείκτης και Τροφές.

Γλυκαιμικός Δείκτης

Επιλογή Σιτιρών ή Δημητριακών Επιλογή Φρούτων Επιλογή Λαχανικών
Χαμηλός (η καλύτερη επιλογή) · Κριθάρι 1/3 φλυτζανιού
· Φασόλια (κόκκινα,pinto κ.α) ½ φλυτζάνι (βρασμένα)
· Μήλο, πορτοκάλι ή αχλάδι, 12 κεράσια, 17 ρόγες σταφύλι, γκρέιπφρουτ ½ , Blueberries, rasberries κ.α)= 1 φλυτζάνι · Καλαμπόκι ½ φλυτζάνι
· Κολοκύθα 1 φλυτζάνι (βρασμένο)Αρακάς, πράσινος ή φακές, ½ φλυτζάνι (βρασμένα)
ή
3 φλυτζάνια ωμά λαχανικά (σπαράγγια, παντζάρι, μπρόκολο, καρότα, αγγούρια, μανιτάρια, κρεμμύδια, πιπεριές, ντομάτες, κολοκυθάκια, κ.α)
Μέτριος (χρήση όχι τόσο συχνά) ·  Ψημένα φασόλια, ¼ φλυτζανιού
· Νιφάδες πίτουρου, ½ φλυτζανιού,
· Ψωμί, 1φέτα 100% σίτος ολικής αλέσεως
·Σταφιδόψωμο, 1/3 φλυτζανιού
· Ρύζι, 1/3 φλυτζανιού βρασμένο
·Ζυμαρικά, 1/3 φλυτζανιού βρασμένα
· Τορτίγια (6’ ή 15cm)
·  Granola, ¼ φλυτζανιού
·  Μπανάνα, 1 μικρή
· Κομπόστα με φρούτα, στραγγισμένα  ½ φλυτζανιού
· Αποξηραμένα φρούτα 1/4 φλυτζανιού
· Σταφίδες, 2 κουταλιές σούπας
· Χυμός πορτοκάλι, ½ φλυτζανιού
· Χυμός μήλου, ½ φλυτζανιού
· Χυμός από σταφύλια, 1/3 φλυτζανιού
· Μικρή πατάτα, ½ φλυτζανιού
·Γλυκοπατάτα ½ φλυτζανιού βρασμένη
Υψηλός (σπάνια χρήση) · Κουλούρι, ¼
·Ψωμί, άσπρο, 1 φέτα
·Corn flakes, ¾ φλυτζανιού
· Pancake
· Ριζογκοφρέτες ¾ φλυτζανιού
· Ρύζι, λευκό, 1/3 φλυτζανιού, βρασμένο
· Πατάτα, κοκκινωπή, 1 μικρή
· Πατάτα, πουρές, ½ φλυτζανιού

 

LEAVE A REPLY

4 × one =