Ακόμα και όταν έχετε διαβήτη δεν υπάρχει κανένας λόγος για να μην απολαύσετε κάποιο γεύμα εκτός σπιτιού!

Τα άτομα με διαβήτη θεωρούν ότι ένα γεύμα εκτός σπιτιού είναι απαγορευτικό εξαιτίας της πάθησής τους. Συχνά προβληματίζονται για το τι μπορούν να φάνε, αν θα μπορέσουν να ελέγξουν τα επίπεδα σακχάρου τους μετά από ένα γεύμα σε κάποιο εστιατόριο, αν θα υπολογίσουν σωστά τα ισοδύναμα, γι αυτό και τις περισσότερες φορές αρνούνται να φάνε έξω από φόβο μήπως επιδεινώσουν τα επίπεδα σακχάρου τους. Ωστόσο, ένας διαβητικός δε πρέπει να στερείται όσα καταναλώνουν και οι μη διαβητικοί. Απλά πρέπει να προσέχει λίγο παραπάνω τις ποσότητες και τις επιλογές που θα κάνει 6 πρακτικές συμβουλές για να απολαμβάνετε κάθε φορά τα γεύματα σας εκτός σπιτιού!

1) Μπορείτε να επιλέξετε ένα πιάτο που έχει ως βάση του τα όσπρια, για παράδειγμα τα φασόλια τα οποία είναι χαμηλά σε λιπαρά, θερμίδες, πλούσια σε φυτικές ίνες και  πρωτεΐνες. Η ίνα επιβραδύνει την απελευθέρωση της γλυκόζης στο αίμα, και εμποδίζει τα επίπεδα σακχάρου να βγουν εκτός ελέγχου.

2)  Εάν το γεύμα σας δεν περιέχει ικανοποιητική ποσότητα υδατάνθρακα (ρύζι, μακαρόνια, πατάτα, ψωμί), ζητήστε επιπλέον ποσότητα ψωμιού ή ρυζιού

3) Τα φαγητά που έχουν υψηλή περιεκτικότητα λίπους και θερμίδων π.χ. τηγανιτά, σάλτσες και ντρέσινγκ είναι καλύτερα να τα αποφεύγετε  Ωστόσο υπάρχει λύση σε περίπτωση που θέλετε να καταναλώσετε ένα λιπαρό τρόφιμο. Για παράδειγμα, η πίτσα αν και περιέχει μεγάλη ποσότητα αμύλου, έχει ωστόσο και υψηλή σύσταση σε λίπος, Το αυξημένο λίπος προκαλεί απότομη αύξηση των επιπέδων σακχάρου, όχι όμως αμέσως. Μπορεί να κάνετε τις μονάδες ινσουλίνης υπολογίζοντας τα ισοδύναμα της πίτσας, αμέσως αφού τη καταναλώσετε, όμως μετά από 3 ώρες να παρατηρήσετε μία ανεξήγητη αύξηση των επιπέδων σακχάρου. Αυτό γίνεται εξαιτίας του αυξημένου λίπους. Μπορείτε να μοιράσετε τις μονάδες ινσουλίνης(μισές μόλις φάτε και μισές 2-3 ώρες μετά)  για τη πίτσα ή οποιοδήποτε άλλο λιπαρό τρόφιμο, ώστε να μειώσετε τον κίνδυνο υπεργλυκαιμίας..

4) ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑ. Η κινέζικη κουζίνα συνήθως είναι υψηλής περιεκτικότητας λίπους. Επιλέξτε βρασμένο στον ατμό ρύζι ή βρασμένα noodles με λαχανικά και κοτόπουλο.. Τα γλυκά και ξινά πιάτα είναι καλό να αποφεύγονται.

Η ινδική κουζίνα συνήθως είναι υψηλής περιεκτικότητας λίπους. Το Tandoori ή τα πιάτα Tikka είναι οι καλύτερες επιλογές.

* Tikka-Tandoori : Πολύ γευστικά πιάτα με ένα μιξ από κρεμμύδι, ντομάτες,  αρωματικά μπαχαρικά και κοτόπουλο. Είναι παραδοσιακές ινδικές συνταγές

5) Καταναλώνετε αλκοόλ με σύνεση. Οι γυναίκες να μην υπερβαίνουν το 1 ποτήρι τη φορά και οι άντρες τα 2 ποτήρια τη φορά. Προσπαθήστε να προσθέτετε νερό ή πολύ πάγο στα οινοπνευματώδη ποτά. Ποτέ μην καταναλώνετε αλκοόλ με άδειο στομάχι γιατί τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σας μπορεί να πέσουν πολύ χαμηλά. Φροντίστε να καταναλώνετε και κάποιο τρόφιμο με υδατάνθρακα όσο πίνετε, για παράδειγμα κράκερς, ανάλατους ξηρούς καρπούς, κριτσίνια. Όταν γυρίσετε σπίτι , φροντίστε να πιείτε ένα ποτήρι γάλα ή να φάτε μία φρυγανιά ή μία φέτα ψωμί, ώστε να αποφύγετε την υπογλυκαιμία στον ύπνο σας εξαιτίας του ποτού.

6) Τα επιδόρπια στα εστιατόρια είναι συχνά υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και λίπος. Οι καταλληλότερες επιλογές είναι  το sorbet, οι φράουλες με κρέμα (χωρίς ζάχαρη ή με προσθήκη stevia) και η φρέσκια φρουτοσαλάτα ή φρουτοσαλάτα κονσέρβας σε νερό. Ωστόσο, αν επιθυμείτε να φάτε κάποιο γλυκό πλούσιο σε λίπος (πάστα, σουφλέ σοκολάτας), καταναλώστε μικρότερη ποσότητα και υπολογίστε τις ανάλογες μονάδες ινσουλίνης.

LEAVE A REPLY

4 × four =