(και προσπαθείς να διατηρήσεις σε καλή κατάσταση το ανοσοποιητικό σου σύστημα)

Η απομόνωση και ο περιορισμός για την προφύλαξη από την επιδημία, είναι μία κατάσταση δύσκολη και πρωτόγνωρη για πολλούς ανθρώπους. Ο κατ’ οίκον περιορισμός (ακόμα και σε φιλικό περιβάλλον) μπορεί να προστατεύει από τον ιό (εφόσον τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής) παράλληλα όμως ενέχει μια σειρά από κινδύνους που εύκολα μπορούμε να διαχειριστούμε εφόσον πάρουμε τα απαραίτητα μέτρα.

  1. Τα αποθηκευμένα τρόφιμα

Δυστυχώς η πρώτη αντανακλαστική αντίδραση ήταν η προμήθεια μεγάλων ποσοτήτων τροφίμων. Αν δεν αποθηκευτούν σωστά ή δεν γίνει ορθή διαχείρισή τους είναι πολύ πιθανή η αλλοίωση ή η επιμόλυνση τους από έντομα ή άλλες ουσίες.

Ακολουθήστε τις οδηγίες αποθήκευσης που αναγράφονται πάνω στις συσκευασίες και προγραμμάτισε την κατανάλωση τους με βάση την ημερομηνία λήξης. Προσέξτε επίσης και την διαχείρισή τους μέσα στο ψυγείο ή στα σημεία αποθήκευσης.

  1. Το που και πως τρως

Ο περιορισμός μέσα στο σπίτι πολλές φορές οδηγεί σε αυξημένη συχνότητα λήψης τροφής. Χωρίς να το κάνουμε συνειδητά.

Ένας απλός τρόπος να ξεκινήσουμε να συνειδητοποιούμε τι τρώμε και πόσο συχνά τρώμε είναι να βάλουμε (και φυσικά να εφαρμόσουμε) ένα απλό βασικό κανόνα. Φαγητό μόνο στο τραπέζι της κουζίνας. Και μόνο στο πιάτο. Με αυτό το εργαλείο θα γίνει “αντιληπτό” το πόσο συχνά τρώμε αλλά και το τι τρώμε. Αποφύγετε λοιπόν το φαγητό στο καναπέ ή όπου αλλού σας “βρίσκει” η πείνα ή η λιγούρα.

Μην ξεχάσετε, τρώτε πάντα σε πιάτο και όχι στο πόδι.

  1. Το νερό

Αυτό το παραμελημένο τρόφιμο που είναι τόσο βασικό για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας αλλά και για την λειτουργία του ανοσοποιητικού. Μπορεί να είναι πρόβλημα να πίνεις πολλά νερά στο εργασιακό περιβάλλον, αλλά μέσα στο σπίτι ειδικά όταν εργάζεσαι “από το σπίτι” όλα είναι πιο εύκολα.

Βέβαια το βασικό πρόβλημα παραμένει. Να θυμηθείς να πίνεις νερό. Ίσως ένα μεγάλο μπουκάλι με νερό ή με κάποιο αφέψημα ή ακόμα και ένα ποτήρι με λίγο χυμό από λεμόνι ή από άλλο φρούτο να βοηθήσει.

* όχι δεν έχει αποδειχτεί ότι τα διάφορα αφεψήματα / ροφήματα ενισχύουν το ανοσοποιητικό.

 

  1. Ο καλός ύπνος.

Μένουμε κλεισμένοι στο σπίτι δεν σημαίνει ξενυχτάω βλέποντας σειρές στη τηλεόραση. Ακόμα και όταν αυτό είναι η μοναδική διέξοδος από την ανία. Ο καλός ύπνος, η ξεκούραση, είναι ένα ακόμα κλειδί για τη καλή λειτουργία του οργανισμού και του ανοσοποιητικού συστήματος.

Σε κάθε περίπτωση ένας ύπνος που διαρκεί 7-8 ώρες είναι απαραίτητος ακόμα και τώρα που η φυσική δραστηριότητα είναι μειωμένη. Η χαλάρωση και η αποφόρτιση από το άγχος βοηθάει να μην επιβαρύνεται με επιπλέον stress ο οργανισμός.

  1. Ακολούθησε τον κανόνα 5 την ημέρα

Βασικό προϋπόθεση για την καλή λειτουργία του οργανισμού, είναι η πρόσληψη από το περιβάλλον μιας μεγάλης ποικιλίας πολλών και διαφορετικών θρεπτικών συστατικών. Σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιητικό αλλά και σε όλη αυτή τη λειτουργία είναι τα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται σε σημαντικές ποσότητες σε φρούτα και λαχανικά.

Οι συστάσεις ορίζουν σα ελάχιστη απαραίτητη πρόσληψη τις 3 μερίδες φρούτων και τς δύο μερίδες λαχανικών που όμως λόγω συνθηκών αλλά και τρόπου ζωής χρειάζεται να καταναλωθούν σε μεγαλύτερες ποσότητες. Όσο πιο πολύχρωμα είναι οι συνδυασμοί των φρούτων και των λαχανικών τόσα περισσότερα διαφορετικά φυτοχημικά περιέχει το πιάτο μας. Κάτι που είναι και το επιθυμητό.

Φυσικά όλα αυτά είναι κομμάτι μιας ευρύτερης προσπάθειας για μια ισορροπημένη και ποιοτική διατροφή.

  1. Η καθημερινή υγιεινή

Το αυτονόητο και καθημερινό γεγονός, στις μέρες μας είναι κρίσιμος παράγοντας για την αποφυγή μόλυνσης από τον ιό. Καθημερινό προσεκτικό πλύσιμο των χεριών, προσεκτικός καθαρισμός επιφανειών και επιμελής απολύμανση κάθε τι αντικειμένου που μπορεί α έχει έρθει σε επαφή με τον ιό.

Μπορεί πολλοί να νιώθουν ασφαλείς φορώντας γάντια ή μάσκες προσώπου. Η αλήθεια όμως είναι ότι μάσκα πρέπει να φοράνε μόνο όσοι βήχουν ή έχουν συμπτώματα της ίωσης και όσοι φροντίζουν ασθενή ή άτομο σε καραντίνα όταν έρχονται σε επαφή μαζί του. Σε κάθε περίπτωση όμως η αποτελεσματικότητα της χρήσης της μάσκας έχει αξία όταν υπάρχει σχολαστικός καθαρισμός των χεριών.

Το βασικότερο από όλα. Μένουμε Σπίτι, ασφαλείς για εμάς, τους δικούς μας και την κοινωνία.