Τις τελευταίες ημέρες γίνεται τεράστιος ντόρος για τον καταιγισμό των διάφορων ιώσεων, όπως της γρίπης και άλλων ασθενειών που κάνουν την εμφάνισή τους τέτοια εποχή.

Θα μου πείτε κάθε χρόνο πάνω κάτω το ίδιο συμβαίνει με λίγο ίσως πιο εξελιγμένα και ανθεκτικά στελέχη των ιών. Το αποτέλεσμα όμως είναι ίδιο, οι σχολικές τάξεις αδειάζουν, οι γονείς εξαντλούνται, φοβούνται, απελπίζονται, όχι απαραίτητα γιατί το παιδί κινδυνεύει αλλά γιατί όταν ο γονέας κολλήσει ότι έχει το μικρό απλά σέρνεται χειρότερα και για μεγαλύτερο διάστημα.

Εδώ λοιπόν είναι που θα γίνω και εγώ κουραστική και θα πω πως είναι όλα θέμα πεσμένου ανοσοποιητικού συστήματος. Όχι πως εάν το έχετε φροντίσει δεν θα νοσήσετε, απλά θα το περάσετε πολύ πιο ανώδυνα!

Για να μπορέσουμε όμως να ενισχύσουμε και να δυναμώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα πρέπει να κατανοήσουμε ποιο είναι αυτό, που βρίσκεται. Δεν είναι μόνο τα αντισώματα που ακούμε συνέχεια, είναι ένα τεράστιο δίκτυο οργάνων και μηχανισμών που από τη σωστή λειτουργία και συνεργασία αυτών έχουμε ενισχυμένη ή μη άμυνα του οργανισμού. Θα σας αναφέρω μόνο πολύ επιγραμματικά ότι ξεκινά από το δέρμα που προστατεύει τα εσωτερικά μας όργανα από τους διάφορους εισβολείς, το ανώτερο αναπνευστικό σύστημα που φιλτράρει τον αέρα που αναπνέουμε, τα πεπτικά ένζυμα του στομάχου που ταυτόχρονα με την πέψη καταστρέφουν και τα παθογόνα που εισέρχονται μαζί με την τροφή,και αυτά είναι μόνο μέρος της πρώτης γραμμής άμυνας του οργανισμού! Ορισμένα από τα όργανα που παίζουν σπουδαίο ρόλο είναι ο θύμος αδένας, η σπλήνα, ο μυελός των οστών, οι αμυγδαλές, ενώ τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη έρευνα για το ρόλο του εντερικού μικροβιώματος.

Όπως καταλαβαίνετε, δεν είναι απλά τα πράγματα, και ένα απλό συμπληρωματάκι βιταμίνης C δεν μπορεί να κάνει όλη αυτή τη δουλειά.

Δεν λέω πως θα σας βλάψει απλά ότι δεν αρκεί! Όταν Η διατροφή που ακολουθούμε είναι φτωχή σε φρούτα και λαχανικά , πλούσια σε trans λιπαρά, ζάχαρη κ.λ.π. τι να πρωτομαζέψει αυτή η «δόλια» βιταμίνη! Το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι απλωμένο σε όλο μας το σώμα. Έτσι η φροντίδα και η ενίσχυση αυτού προκύπτει μόνο όταν φροντίζουμε όλο μας το σώμα!

Μικρές αλλαγές όπως 1 καλή πολύχρωμη κατά προτίμηση σαλάτα την ημέρα, 1-2 φρούτα είτε ωμά είτε ως φρέσκος χυμός, λίγη άσκηση όπως 10-15 λεπτά βάδην 3-4 φορές την εβδομάδα είναι απαραίτητα για για τη θωράκιση του οργανισμού, όχι μόνο για την περίοδο της έξαρσης της γρίπης και των διάφορων ιώσεων αλλά για την υγεία μας γενικά! Ομως μόνο όταν αυτές οι μικρές αλλαγές γίνουν τρόπος ζωής θα έχετε το αποτέλεσμα που θέλετε. Το να φάτε 2-3 φρούτα παραπάνω όταν αρρωστήσετε ή καμιά χορτόσουπα δεν θα έχει κανένα απολύτως αποτέλεσμα!

Μικρά καθημερινά βήματα λοιπόν!