Attachment parenting σε παιδική και εφηβική ηλικία!

Έχουμε συνηθίσει να ταυτίζουμε το attachment parenting με την βρεφική και νηπιακή ηλικία. Περιορίζεται όμως εκεί ή διαρκεί περισσότερο; Η έναρξη του ασφαλούς συναισθηματικού δεσμού τοποθετείται από τη σύλληψη κιόλας του εμβρύου, ενώ ο φυσικός τοκετός, η γαλουχία και η επαφή δέρμα με δέρμα βοηθούν καταλυτικά στο να βάλουν γερές βάσεις για την εδραίωση του.

Οι ανάγκες όμως των παιδιών δεν σταματούν μεγαλώνοντας, αντιθέτως διαφοροποιούνται. Το μόνο που μένει σταθερό, είναι η ανάγκη του παιδιού για ασφαλή σύνδεση με τους φροντιστές του. Τα παιδιά έχουν ανάγκη από αυτή την ασφαλή και στέρεα σύνδεση με τους γονείς, στην οποία ξέρουν ότι μπορούν να στραφούν σε κάθε δυσκολία της ζωής τους. Πώς όμως ορίζονται οι βασικές αρχές του attachment parenting σε μεγαλύτερες ηλικίες;

Σε παιδιά μεγαλύτερων ηλικιών, το να προσφέρω τροφή με αγάπη και σεβασμό, σημαίνει δίνω ποικιλία υγιεινών τροφών, σεβόμενη τις επιλογές τους. Δεν επιβάλλω την τροφή, αλλά αποτελώ το πρότυπο που θα ακολουθήσει το παιδί, εμπλέκοντας το και στην προετοιμασία του κολατσιού του για το σχολείο, το οποίο θα είναι βασισμένο στα όσα υπάρχουν διαθέσιμα στο σπίτι. Επιπλέον, η αρχή του να ανταποκρίνομαι με ευαισθησία, σε αυτές τις ηλικίες μεταφράζεται με το ότι “αφήνω” τα παιδιά μου να δουλέψουν περισσότερο με τα δύσκολα συναισθήματα τους, καθώς και το να λύσουν μόνα τους όσα από τα προβλήματα τους μπορούν. Ως γονιός πάντα δηλώνω τη διαθεσιμότητα μου, αν χρειάζονται κάτι, ώστε να στραφούν σε εμένα για βοήθεια ή παρηγοριά, αλλά σέβομαι και το ότι κάποιες φορές δεν θέλουν να είμαι στον χώρο όταν είναι θυμωμένα ή αναστατωμένα.

Ακόμα, η επόμενη αρχή του attachment parenting, το να χρησιμοποιούμε φροντιστική, φυσική επαφή, σε αυτές τις ηλικίες σημαίνει ότι σέβομαι το πότε θέλουν τα ίδια σωματική επαφή (αγκαλιές, χάδια) και πότε όχι. Εκείνα αποφασίζουν πότε έχουν ανάγκη από αγκαλιά ή παιχνίδια που περιλαμβάνουν σωματική επαφή και τα ζητούν με τον τρόπο τους, ενώ εμείς ως γονείς ξέρουν ότι είμαστε εκεί για να συνδεθούμε μαζί τους. Ως προς τη διασφάλιση του ασφαλούς ύπνου σωματικά και συναισθηματικά, φροντίζω να νιώθουν όμορφα στον χώρο όπου κοιμούνται. Ακόμα, έχουμε μια ρουτίνα την οποία ακολουθούμε κάθε βράδυ, όπου πριν κοιμηθούμε διαβάζουμε παραμύθι ή λέμε ένα νανούρισμα, ενώ ξέρουν ότι οποιαδήποτε στιγμή της νύχτας με ζητήσουν θα είμαι δίπλα τους. Η αρχή της θετικής διαπαιδαγώγησης σε αυτές τις ηλικίες, επικεντρώνεται κυρίως στην επίλυση προβλημάτων κυρίως από τα ίδια τα παιδιά. Ως γονείς δεν σταματάμε να ακούμε τα παιδιά, να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα τους και να ικανοποιούμε τις ψυχικές τους ανάγκες.

Τέλος, η αρχή του παλεύοντας για ισορροπία μεταξύ προσωπικής και οικογενειακής ζωής, όσο μεγαλώνουν τα παιδιά τόσο πιο εφικτό είναι οι γονείς να βρουν ισορροπίες, καθώς μπορούν να φροντίσουν κάποιες από τις βασικές ανάγκες μόνα τους και επιλέγουν παρέες συνομηλίκων για παιχνίδι. Όσο πιο ασφαλής είναι ο συναισθηματικός δεσμός του παιδιού με τους φροντιστές του, τόσο πιο στέρεες οι βάσεις και τόσο πιο εύκολα θα στραφεί ένας έφηβος προς τον γονιό του σε μια δύσκολη στιγμή της ζωής του. Αξίζει να δώσουμε αυτήν την κληρονομιά στα παιδιά μας!

 

Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα: http://sizefxi.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

17 − 8 =