Δίαιτες express: μύθος ή αλήθεια;

Κάνοντας μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο με τον όρο «δίαιτα αδυνατίσματος» θα εκπλαγείτε με το πόσες χιλιάδες αποτελέσματα θα προκύψουν για γρήγορες, αποτελεσματικές και μαγικές δίαιτες, καθώς και άπειρα σκευάσματα τα οποία υπόσχονται άμεση απώλεια βάρους, χωρίς στερήσεις, χωρίς καμιά προσπάθεια.

Ποια είναι όμως η αλήθεια που κρύβεται πίσω από αυτές τις «θαυματουργές» δίαιτες;

Δυστυχώς σε καμιά περίπτωση δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές και χάπια τα οποία θα εξαφανίσουν ως δια μαγείας τα περιττά κιλά εν μια νυκτία. Η ανάγκη όλων μας να έχουμε εάν υγιές και όμορφο σώμα αποτελεί την κύρια έμπνευση διάφορων ‘’ειδικών’’ ανά τον κόσμο που πειραματίζονται θέτοντας σε κίνδυνο πολλές φορές την υγειά των καταναλωτών.

Υποθερμικές δίαιτες που δίνουν έμφαση στην κατανάλωση πρωτεϊνών, αποκλείοντας από την διατροφή σημαντικότατες πήγες ενέργειας και θρεπτικών συστατικών όπως: υδατάνθρακες , ωφέλιμα λιπαρά , μέταλλα , ιχνοστοιχεία, κλπ. Οδηγούν συνήθως σε πλήρη αποδιοργάνωση του οργανισμού εγκυμονώντας πολλούς κίνδυνους.

Μερικές μόνο από τις επιπτώσεις που έχουν καταγραφεί σύμφωνα με έρευνες είναι:

  • μείωση του μεταβολισμού,
  • ατονία,
  • έλλειψη συγκέντρωσης,
  • κόπωση,
  • δυσκοιλιότητα,
  • διαταραχές της έμμηνου ρύσεως,
  • εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος
  • και φυσικά επαναπρόσληψη του απολεσθέντος βάρους αμέσως μετρά τη διακοπή τους.
  • μη εξαιρετέο είναι φυσικά το έντονο αίσθημα απογοήτευσης και παραίτησης που σχεδόν πάντα υπάρχει όταν τα κιλά επανέρχονται πολλαπλάσια.

Είναι επιτακτικό λοιπόν να κατανοηθεί ότι ο κάθε οργανισμός είναι μοναδικός και διαφορετικός. Διαφορετικές είναι οι ανάγκες μιας γυναίκας σε αναπαραγωγική ηλικία, μιας γυναίκας που βρίσκεται προ εμμηνοπαυσιακά, ενός παιδιού ή ενός αθλητή. Δεν μπορεί καμιά δημοφιλής δίαιτα ή κανένα σκεύασμα να εξυπηρετήσει τις ανάγκες όλων αυτών των ομάδων.

Ποια είναι λοιπόν η καλύτερη συμβουλή για να απαλλαγεί κάνεις από τα περιττά κιλά και να μην τα ξαναβάλει;

Aρχικά πρέπει κάνεις να λάβει υπόψη όχι μόνο τη διατροφή, αλλά τον τρόπο ζωής και το είδος της σωματικής δραστηριότητας του. Καθοριστικό επίσης είναι το να γίνουν αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες που θα διατηρηθούν και μετρά το αδυνάτισμα.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΟ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ:

  1. Μικρά και συχνά γεύματα
    Είναι σημαντικό για τον οργανισμό να καταναλώνονται μικρά και συχνά γεύματα. Ξεκινήστε με ένα καλό πρωινό που θα σας δώσει ενέργεια και ευεξία. Μη χάνετε τα ενδιάμεσα σνακ και επιλέξτε φαγητά από όλες τις ομάδες τροφίμων.
  2. Αυξήστε την κατανάλωση υγρών ( 8-10 ποτήρια την ημέρα)
  3. Μειώστε τα λιπαρά
    Mειώστε τα τρανς λιπαρά οξεά και προτιμήστε πηγές πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, όπως τα ψάρια και μονοακόρεστων λιπαρών οξέων όπως το ελαιόλαδο.
  4. Μειώστε τη ζάχαρη
    Περιορίστε την κατανάλωση σοκολάτας , γλυκών και αναψυκτικών που σας προσδίδουν μόνο θερμίδες.
  5. Προσοχή στο αλκοόλ
    Καταναλώνετε 2-3 ποτά την εβδομάδα
  6. Προσοχή στο αλάτι
    Συντελεί στην κατακράτηση υγρών
  7. Αυξήστε την κατανάλωση φυτικών ινών
    Προτιμάτε πάντα ψωμί, δημητριακά και ζυμαρικά ολικής αλέσεως Τρώτε άφθονα φρούτα, λαχανικά και όσπρια
  8. Αυξήστε τη σωματική σας δραστηριότητα
    Γίνετε δραστήριοι, βάλτε στόχο τουλάχιστον 30 λεπτά καθημερινής μέτριας άσκησης.
  9. Να είστε ρεαλιστές με τη απώλεια βάρους: στόχος 0,5-1 kg την εβδομάδα
  10. Μειώστε το άγχος
    Η προσπάθεια που κάνετε απαιτεί χρόνο και διάθεση. Προσπαθήστε να έχετε καλή ψυχολογία και να βάζετε πάντα ρεαλιστικούς στόχους. Αντιμετωπίστε με ψυχραιμία την κάθε αποτυχία και μην εγκαταλείπετε την προσπάθειά σας. Να έχετε πάντα στο μυαλό σας τους λόγους που σας οδήγησαν στο αδυνάτισμα και να τους χρησιμοποιείτε ως κίνητρα που θα σας βοηθήσουν να συνεχίσετε.
  11. Επισκεφτείτε έναν ειδικό σε θέματα διατροφής με αναγνωρισμένα προσόντα (διαιτολόγο-διατροφολόγο) ο οποίος θα είναι σε θέση να σας δώσει ασφαλείς και τεκμηριωμένες συμβουλές .

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ