1ο βήμα – Αναπνοές

2ο βήμα – Κίνηση

3ο βήμα – Άσκηση

4ο βήμα – Διατροφή

Στο thehealthlab.gr θα βρεις πάρα πολλά tips & tricks σχετικά με τη διατροφή, από θέματα μαγειρικής, υγείας και πολλά άλλα. Σε αυτό το άρθρο, το θέμα σχετίζεται σε τεχνικές που μπορούμε να βάλουμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα για να έχουμε περισσότερη ενέργεια στο σώμα, ώστε να μας υποστιρίξει στη ζωή που θέλουμε να ζήσουμε. Είναι σημαντικό να έχουμε κάποιο πρόγραμμα, ώστε εμείς να ελέγχουμε το σώμα μας και να μην ελέγχει αυτό εμάς. Στόχος μας είναι εμείς να έχουμε τον έλεγχο της ζωής μας και να υποστηρίζουμε τη μηχανή μας, το σώμα μας, με τον τρόπο που του αρμόζει και του αξίζει. Όταν το κάνουμε αυτό, τότε σίγουρα θα μας ανταμείψει και αυτό με περισσότερη ενέργεια και περισσότερο χρώμα στη ζωή μας. Το πρόγραμμα διατροφής, επομένως, είναι σημαντικό και όπως λέει ο συνεργάτης μας Μανώλης Μανωλαράκης στο άρθρο του, “Ένα Πρόγραμμα Διατροφής είναι ακριβώς αυτό που αναφέρει. Πρόγραμμα Διατροφής. Τακτοποίηση και οργάνωση της καθημερινής διατροφής με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να καλύπτονται με επάρκεια οι καθημερινές διατροφικές απαιτήσεις μέσα από ποικιλία τροφών χωρίς αναιτιολόγητους αποκλεισμούς και χωρίς ανισορροπία στις επιλογές μας.”.

Αν αναλογιστούμε ότι το σώμα μας αποτελείται από νερό κατά 80%, είναι σημαντικό οι τροφές που καταναλώνουμε να βοηθάνε αυτή την αναλογία και το καταφέρνουμε αυτό αν τρώμε φαγητά που από τη φύση τους είναι πλούσια σε νερό. Τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής είναι οι καλύτεροι εκπρόσωποι αυτής της κατηγορίας. Αν το πρόγραμμα διατροφής μας συμπεριλαμβάνει ή βασίζεται στα φρούτα και τα λαχανικά, βοηθάμε το σώμα μας να λειτουργεί με τα συστατικά που αναγνωρίζει από τη φύση του και που χρειάζεται για να παράγει ενέργεια.

Σημαντικός παράγοντας, επίσης, είναι ο τρόπος που αναμιγνύουμε τις τροφές μας. Η διαδικασία της πέψης χρειάζεται ενέργεια για να ολοκληρωθεί, ενέργεια που καταναλώνει το σώμα μας και που λειτουργεί εις βάρος της συνολικής διαθέσιμης. Αν η ενέργεια που καταναλώνει το σώμα μας κατά τη διαδικασία της πέψης της τροφής είναι μεγαλύτερη από αυτή που παίρνουμε από τις τροφές τις ίδες, τότε έχουμε πρόβλημα! Οι τροφές διαφορετικών ομάδων με βάση τη σύστασης τους (αμυλούχες, δημητριακά, πρωτεΐνες, έλαια, φρούτα, λαχανικά) χρειάζονται διαφορετικές διαδικασίες πέψης για να ολοκληρωθούν, περισσότερο χρόνο πέψης και περισσότερο καύσιμο. Και αυτή η έξτρα διαδικασία είναι εις βάρος της ενέργειάς μας, του διαθέσιμου καύσιμού μας. Μπορεί να το έχεις αισθανθεί αυτό ύστερα από ένα μεγάλο γεύμα, όταν ακόμα και αρκετές ώρες μετά το γεύμα αισθάνεσαι γεμάτος. Αυτές τις στιγμές σίγουρα δεν είσαι και full στην ενέργεια, σωστά;

Στις διατροφικές μας συνήθειες που λειτουργούν εις βάρος της ενέργειάς μας θα έλεγα ότι είναι και η άσκοπη κατανάλωση. Στο άρθρο της η Κυριακή Απέργη “Πεινάω συναισθηματικά ή βιολογικά;” μιλάει ακριβώς γι αυτό. Η κατανάλωση φαγητού είναι μια συνήθεια και όπως συμβαίνει με όλες οι συνήθειες, μπορεί αυτές να μας ενδυναμώσουν ή να μας αποδυναμώσουν. Η διατροφική συνήθεια είναι ένα μοτίβο συμπεριφοράς, και χρειάζεται τα κατάλληλα μέσα και χειρισμούς για να αλλάξει, όπως και τις κατάλληλες στρατηγικές.

Η διατροφή είναι το καύσιμο του οργανισμού μας. Όπως θέλουμε να γεμίζουμε το αυτοκίνητό μας με το κατάλληλο καύσιμο για τη μέγιστη απόδοση και οικονομία ή να θερμαίνουμε το σπίτι μας, πάλι με το κατάλληλο καύσιμο για τη μέγιστη απόδοση και οικονομία, το ίδιο χρειάζεται και το σώμα μας. Ανάλογα με αυτό που του δίνουμε, θα είναι και η απόδοση και η οικονομία του. Η διατροφή είναι το καύσιμό μας, είναι αυτό που ταΐζουμε το σώμα μας για να αποδίδει συνέχεια στο μέγιστο δυνατό και είναι ευθύνη μας να το προστατεύσουμε.

Βήμα 5ο – Νοητική εστίαση

1 COMMENT

LEAVE A REPLY